رویدادهای کتابخوانی در شهر اجرا شود/ ضرورت تدوین سند جامع فرهنگی

حجت الاسلام مهروی پور گفت: علاوه بر توسعه سخت افزاری در حوزه کتاب و کتابخوانی، رویدادهای فرهنگی و جریان سازی در حوزه کتاب در شهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «منوچهر مهروی پور«، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و ضرورت توسعه این فرهنگ اظهارداشت: گرایش به مطالعه و کتاب در سبد خانواده روبه کاهش و تضعیف است.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیریت شهری با اختصاص بودجه به این حوزه در توسعه زیرساخت ها و اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه کتاب تلاش و همت کند.

 

وی با اشاره به ضرورت جریان سازی و فعالیت فرهنگی در حوزه کتاب خاطرنشان کرد: علاوه بر توسعه سخت افزاری در حوزه کتاب و کتابخوانی، رویدادهای فرهنگی و جریان سازی در حوزه کتاب در شهر انجام شود.

حجت الاسلام مهروی پور توسعه کتابخانه های عمومی را سبب دسترسی آسان به کتاب و مراکز مطالعه دانست و اذعان داشت: شهرداری در این خصوص نگاه ویژه ای برای مناطق محروم و کمتر برخوردار داشته باشد.

 

*ضرورت تدوین سند جامع فرهنگی

 

وی به روند روبه رشد آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: استان اصفهان و این کلانشهر نیز از این چالش فارغ نبوده و باید برای آن کار درست و حساب شده ای انجام داد.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به فعالیت های متعددی که انجام می گیرد، تصریح کرد: نیاز به سند جامه در حوزه فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم.

وی اضافه کرد: چنین اقدامی نقش مهمی را در هم افزایی و مدیریت واحد خواهد داشت که شهرداری لایحه پیشنهادی در این خصوص به شورای اسلامی ارائه دهد.

کد خبر 1116251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha