فروش املاک مازاد آموزش و پرورش با آینده نگری در دستور کار قرار گیرد

بیکی گفت: فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در روستاهای نهبندان باید با نگاه آینده نگری و مهاجر پذیر بودن اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (24 آبان) در شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان اظهار کرد: مهمترین موضوع شورای آموزش و پرورش در شرایط کنونی بازگشایی مدارس است که مدارس برای متوسطه دوم در نهبندان بازگشایی شده و آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول و ابتدایی از ابتدای آذرماه طبق مصوبات ستاد کرونا در دستور کار است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال باید در دستور کار باشد، گفت: واکسیناسیون این گروه باید در شهرستان ارتقاء یابد تا دغدغه ای برای بازگشایی مدارس نداشته باشیم.

 

بیکی با تاکید بر نظارت جدی بر خوابگاه های دانش آموزی نهبندان، افزود: نظارت های بازدارندگی در خوابگاه ها باید اعمال شود، همچنین خوابگاه ها باید براساس مصوبات ستاد ملی کرونا بازگشایی و اقدامات لازم را داشته باشند.

 

وی گفت: مدارش متوسطه دوم از 15 آبان به صورت حضوری فعالیت دارند و مدارس ابتدایی باید به صورت آموزش ترکیبی حضوری و مجازی فعالیت داشته باشند.

 

فرماندار نهبندان اضافه کرد: فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در روستاهای نهبندان باید با نگاه آینده نگری و مهاجر پذیر بودن اتفاق بیفتد و در شهرها هم از ظرفیت تغییر کاربری برای درآمدزایی مدارس بر اساس قانون و کمیسیون ماده ۵ باید استفاده کرد.

 

بیکی با اشاره به وقفه در فعالیت های آموزشی و سایر فعالیت ها با توجه به وضعیت قرمز نهبندان، گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان نارنجی است و دانش و آموزان باید واکسینه و اصناف باید حتما با ارائه کارت واکسیناسیون به فعالیت خود ادامه دهند.

 

وی از در دسترسی کافی شهرستان به واکسن کرونا خبر داد و گفت: هنوز 80 درصد جمعیت شهرستان واکسینه نشده اند، لذا باید از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان برای واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال استفاده کرد.

 

فرماندار نهبندان در پایان گفت: موضوع گازکشی مدارس درخواست عمده مدارس است که باید از طریق استان پیگیری کرد.

 

کد خبر 1116541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha