۱۸۰ کتابخانه در مساجد گیلان فعالیت می کنند

حجت الاسلام رضوانی نژاد از فعالیت ۱۸۰ باب کتابخانه در مساجد گیلان به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به تاکید دین اسلام بر کتاب و کتابخوانی و سفارش اهل بیت(ع) در این خصوص ضمن تبریک هفته کتاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و کمک به افزایش سرانه مطالعه از رویکردهای ستاد کانون های مساجد است که در قالب رویداد ملی فهما اجرا می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به فعالیت کتابخانه های مساجد افزود: ۱۸۰ باب کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر گیلان راه اندازی شده است.

 

رضوانی نژاد تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۶ باب کتابخانه باز و ۴۴ کتابخانه مخزن دار است.

 

وی اجرای برنامه های متنوع کتابخوانی در کانون های مساجد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طرح شنبه های کتاب با هدف معرفی یک کتاب خوب در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان از جمله این طرح هاست که مخاطبان این طرح، اعضای کانون های فرهنگی هنری و بچه‌های مسجد هستند.

 

رضوانی نژاد اعلام کرد: در قالب این طرح امام جماعت مسجد، مسئول کتابخانه و یا مدیر کانون، کتابی را برای مطالعه معرفی و چکیده ای از آن را قرائت کرده و نمازگزاران را به مطالعه آن دعوت می کند.

 

وی در پایان با اشاره به آثار و برکات این طرح در ترویج فرهنگ کتابخوانی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر این طرح شد.                                

کد خبر 1116579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha