همه جهان تشیع از برکات علمی و معنوی حضرت معصومه (س) بهره مند است 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نه تنها کشور ما بلکه همه جهان تشیع از برکات علمی و معنوی حضرت فاطمه معصومه(س) بهره مند و منتفع است. 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به جایگاه والای علمی و معنوی بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت معصومه(س) از چنان عظمت و جایگاهی برخوردار هستند که پدرشان حضرت موسی بن جعفر(ع) در جریان یک پرسش و پاسخ علمی سه مرتبه از عبارت "فداها ابوها" استفاده کردند.

 


وی افزود: این عبارت معنادار امام کاظم(ع) ما را به یاد کلام پیامبر اکرم(ص) در وصف دخترشان حضرت فاطمه (س) می اندازد و اساساً یکی از نشانه هایی که ما حضرت معصومه(س) را فاطمه(س) ثانی عنوان می کنیم، همین مسأله است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: به برکت وجود چنین بانوی بزرگواری در شهر قم است که امام صادق(ع) آن حدیث معروف را بیان داشتند که هر وقت فتنه ها، همه بلاد را در بر گرفت، به قم پناه ببريد که بلاها از اين شهر، دفع شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه عظیم شهر قم تنها یکی از برکات معنوی حرم ملکوتی بانوی کرامت است و این در حالی است که نه فقط کشور ما بلکه همه جهان شیعه از برکات علمی و معنوی ایشان بهره مند است.

 


نظری شاهرودی همچنین بیان داشت: با عنایت به چنین عظمت و جایگاهی که شهر کریمه اهل بیت(ع) دارد ما به عنوان مجاوران حضرت بیش از سایرین مراقب باشیم که شأن و مرتبت چنین شهر مقدسی را رعایت کنیم و نگذاریم که خدای ناکرده با معصیت و بی تقوایی، این جایگاه در انظار عمومی خدشه دار شود.

کد خبر 1116727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha