گلایه فرماندار نهبندان از نبود انبار اموال تملیکی در نهبندان

فرماندار نهبندان از نبود انبار اموال تملیکی در شهرستان نهبندان گلایه کرد و گفت: شهرستان نهبندان در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر پیشرو است اما این کالاها باید با هزینه های زیاد به مرکز استان حمل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۲۵ آبان) در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان نهبندان اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع مهمی در افزایش تولید و مصرف کالای داخلی است که حتما باید مد نظر بخش های مختلف باشد.

 

وی با بیان اینکه نهبندان؛ خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: مجاورت این شهرستان با مرز و استان های جنوب شرقی و موقعیت کویری سبب شده تا افراد سودجو از این معبر و مسیر برای قاچاق کالا استفاده کنند.

 

وی از اقدامات مقابله ای خوب در شهرستان نهبندان برای قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: تمهیداتی لازم است تا به عدد قابل قبول در مبارزه برسیم، نکته مهم این است که هر چه قاچاق در کشور افزایش یابد واحدهای تولیدی، کارخانه ها و خدمات کشور ما کاهش می یابد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در بحث قاچاق کالا و ارز، بخش عمده سوخت است که باید دستگاه های مرتبط اقدامات مقابله ای و بازدارنده را انجام دهند، افزود: در توزیع سوخت بعد از سال ها هنوز سازوکار دقیقی برای پایش بارنامه ها و تشخیص صوری بودن آن وجود ندارد.


بیکی پیشنهاد داد برای پایش، رصد و تعیین تکلیف سوخت مصرفی و مورد نیاز تراکتورهای تحویلی از سوی جهاد کشاورزی به کشاورزان می توان از جی پی اس استفاده کرد و ادامه داد: سوخت ارزشمند است و نباید زمینه سوء استفاده فراهم شود لذا نظارت و پایش دستگاه ها و خودروها مهم است.

 

وی از نبود انبار اموال تملیکی در شهرستان نهبندان گلایه کرد و گفت: شهرستان نهبندان در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر پیشرو است ولی این کالاها باید با هزینه های زیاد به مرکز استان حمل شود.

 

فرماندار نهبندان در پایان گفت: در بحث قاچاق دام به ویژه شتر در شهرستان باید رصد ویژه در دستور کار باشد، همچنین تاییدیه سوخت مایع برای روستاهای فاقد گاز نهبندان باید یک روزه انجام شود.

کد خبر 1116975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha