برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان همه باید اهتمام داشته باشند

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان همه باید اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، مدیران و معاونین پرورشی با  امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین در محل دفتر امام جمعه دیدار و گفت وگو کردند.
حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در دیدار با مدیران و معاونین پرورشی مدارس منطقه، طی سخنانی، ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: با توجه به اینکه دوسالی است بدلیل بیماری کرونا آموزش و پرورش و نیز مدارس تعطیل است و دانش آموزان در فضای مجازی تحصیل می کنند به نوعی مسائل پرورشی کم رنگ شده و از طرفی آفت ها و تهدیدها بیشتر شده است.
وی با بیان اينکه امروز یکی از آفت هایی که امروز جامعه ما را در برگفته بحث فضای مجازی است، گفت: استفاده از فضای مجازی خوب است اما اگر بدون علم و آگاهی وارد آن شویم خسارت بار است و نمی گوییم فضای مجازی جمع شود چرا که امروز در انتقال اخبار و انجام بسیاری از کارهای روزمره ما کاربردهای بسیاری دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری جزو زندگی ما شده است.
امام جمعه خیرآباد افزود: امروز بحث مسائل پرورشی متاسفانه با وجود فضای مجازی جزو مستحبات شده است، در کنار مسائل آموزشی، دانش آموزان نیاز به آموزش مسائل پرورشی دارند که با وجود ویروس کرونا به این مهم کمتر پرداخته شده است.
حجت الاسلام طزری بیان کرد: از همه معاونین پرورشی می خواهیم تلاش‌شان را در پرداختن به مسائل پرورشی در فضای مجازی دو چندان کنند، رویدادهای مهم تاریخی را به دانش آموزان یادآوری کنند و مسائلی که نیاز است دانش آموز بیاموزد را به آنان بیاموزند.
وی تصریح کرد: اگر امروز فضای مجازی را رها کنیم معلوم نیست که چه بر سر نسل های آینده با توجه به تبعات منعی که دارد به وجود می آید، چرا که دشمن در این فضا به راحتی به هدف خودش می تواند برسر کما اینکه در جامعه دیده می شود.
امام جمعه خیرآباد گفت: راه حل  معضلاتی که با آن مواجه هستیم این است که تلاش کنیم تا باورهای دینی دانش آموزان تقویت شود تا وقتی با موضوعی در فضای مجازی مواجه شد بتواند به درسی تصمیم بگیرد.
حجت الاسلام طزری با تاکید بر تشویق دانش آموزان به خواندن نماز، خاطرنشان کرد: از همه شما بزرگواران پرورشی می‌خواهیم دانش آموزان را با یادگرفتن نماز و برکاتی که در زندگی انسان دارد آشنا کنید چرا در رز قیام اولین چیزی که از ما آدمیان می پرسند و محاسبه می شود همین بحث خواندن نماز است که به وسیله نماز امید است اعمال دیگران همم محور خدای متعال پذیرفته شود.

اولویت ما باید پرداختن به مسائل پرورشی باشد

محمود ملایری سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ورامین در ادامه این دیدار، بیان کرد: مسؤولیت معنوی ما از مسوولیت اجرایی ما قوی تر است به دلیل اینکه مسائل پرورشی اصل کار است و همه مسائل فقط در بحث دین نیست ما باید در کنار فعالیت های فردی که داریم به مسائل دینی هم بپردازیم.
وی گفت: باید در کنار سایر تفریحات به مسائل دینی نیز پرداخته شود، ما می توانیم به بعنوان معاون پرورشی مدرسه با روش ها و شیوه های مختلف به دانش آموزان انگیزه نماز خواندن را بدهیم.
سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین افزود: امروز متاسفانه وظایفی که داریم را به درستی انجام نمی دهیم، باید خودمان را محاسبه کنیم و همت مان را بیشتر کنیم، اگر توانستیم فقط یک نفر را در جامعه اصلاح کنیم همانند این است که کل جهان را اصلاح کرده ایم و بالعکس و این نشان می‌دهد یک نفر در جامعه چقدر مهم و تاثیرگذار است.
ملایری خاطرنشان کرد: اصل کار ما آموزش نیست، اول پرورش و سپس آموزش است، برای فرزندانمان برنامه ریزی می کنیم که کنکور در رشته پزشکی قبول شود چرا نباید برنامه ریزی کنیم که فرزندمان نماز خواندن شود، ما پیرو ائمه معصومینی هستیم که تمام وجودشان نماز بود و ما نیز باید از آنان الگو بگیریم.


 

کد خبر 1117463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha