کتاب نباید تنها به عنوان کالای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تاکید بر اهمیت و جایگاه کتاب در توسعه جوامع، گفت: کتاب نباید تنها به عنوان کالای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با بیست و نهمین دوره «هفته کتاب» و در مراسمی با عنوان «عصر کتاب» در خانه فرهنگ تبریز، ۱۷ نفر از فعالان و حامیان حوزه کتاب و نشر آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند.

حجت الاسلام «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» در این آیین با تاکید بر اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در توسعه جوامع، گفت: ارتقای دانایی و فهم جامعه از مسائل پیرامون؛ در گرو ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کتاب نباید تنها به عنوان کالای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد، افزود: برای اینکه حق کتاب و کتابخوانی را در جامعه به جا بیاوریم؛ باید این کالای فرهنگی در سبد خرید مردم سهم داشته باشد.

وی افزود: اهل کتاب و مطالعه از فرصت های مختلف برای مطالعه کتاب استفاده می کنند و باید برای عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «هر کس در حد خود به ورزش و مطالعه و کتاب بپردازد»، تلاش کرد.

تاج الدینی با اشاره به نقش تشکل های مردمی و انجمن های تخصصی کتاب در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: مادامی که احساس نیاز به مطالعه در آحاد جامعه ایجاد نشود، نباید انتظار توسعه در گرو دانایی داشته باشیم.

کد خبر 1119304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha