عناصر بالفعل و بالقوه به صورت توامان در همسایه بودگی حائز اهمیت است

شیخ الاسلامی با تشريح مفاهیم نظری سیاست همسایگی و سطح تحلیل، به نسل های مطالعات منطقه ای بر مبناي جغرافیا، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و هویت اشاره كرد و گفت: در همسایه بودگی عناصر بالفعل و بالقوه به صورت توامان حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پیش نشست ملی همایش ایران و همسایگان با موضوع «سياست همسايگي» با حضور سرلشکر صفوي، محمدحسن شيخ الاسلامي، مسئولان مركز مطالعات وزارت امور خارجه و مركز آينده پژوهي جهان اسلام برگزار شد.

 

محمدحسن شيخ الاسلامي معاون وزير امور خارجه و رييس مركز مطالعات سياسي وزارت امور خارجه گفت: نشست تدوین سیاست همسایگی، پیش نشست همایش ملی ايران و همسايگان است كه در بهمن ماه سال ١٤٠٠  برگزار خواهد شد.

 

وي با تشريح مفاهیم نظری سیاست همسایگی و سطح تحلیل، به نسل های مطالعات منطقه ای بر مبناي جغرافیا، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و هویت اشاره كرد و با طرح سؤال و تحلیل اینکه آیا همسایگی و جغرافیا لزوماً مبحث در هم تنیدگی را در برمی‌گیرد و مرزها در این بین چه نقشی ایفا می نمایند، اظهار كرد: باید توجه داشت که در همسایه بودگی عناصر بالفعل و بالقوه به صورت توامان و روش های استقرایی و قیاسی حائز اهمیت است.

 

در ادامه اين نشست تخصصي، دكتر مجید قافله باشی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، دکتر سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه و سایر اساتید و مسئولان حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را پيرامون سياست ايران در كشورهاي همسايه، اقتصاد سياسي، نقش اشتراكات فرهنگي و تمدني در سياست همسايگي بيان كردند.

 

کد خبر 1119338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha