سمپوزیوم «هنر در قاب» نقطه عطف فعالیت های هنری استان سمنان است

فلاح لاله زاری برگزاری رویداد مهم سمپوزیوم «هنر در قاب» به میزبانی مهدیشهر را نقطه عطف فعالیت های هنری استان سمنان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در اختتامیه اولین سمپوزیوم«هنر در قاب» در مجتمع فرهنگی هنری نیستان مهدیشهر تاکید کرد: برگزاری این سمپوزیوم توسط بخش خصوصی با حمایت بخش دولتی از مهمترین ویژگی های این سمپوزیوم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تاریخ فعالیت‌های هنری استان سمنان به قبل و بعد از برگزاری اولین سمپوزیوم «هنر در قاب» تقسیم می شود اظهار داشت: بخش مهم دیگر این سمپوزیوم، گره زدن اقتصاد به هنر بود.

 

وی ، با ابراز امیدواری به اینکه آثار تولید شده در نمایشگاه‌های تهران و ایتالیا بدرخشد به سابقه فرهنگی شهرستان مهدیشهر اشاره کرد و افزود:  سابقه فرهنگی و تمدنی و حضور هنرمندان بزرگ در شهرستان مهدیشهر باعث شد تا این شهرستان به عنوان میزبان اولین سمپوزیوم هنر در قاب انتخاب شود.

 

فلاح لاله زاری در این مراسم از هنرمندانی که به صحنه آمدن و برای بهبود سلامت روحی و روانی جامعه و جبران آسیب‌های کرونا تلاش کردند تشکر کرد.

 

۱۵۴ هنرمند برای حضور در اولین سمپوزیوم «هنر در قاب» درشهرستان مهدیشهر ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۰ تن از آنان از ۱۰ استان و ۱۴ شهر کشور از جمله البرز، کردستان، کاشان، مازندران، تهران، همدان و تبریز میهمان استان سمنان بودند.

 

این  سمپوزیوم، که با هدف  استعدادیابی  برگزار شده بود با تجلیل از عوامل اجرایی به کار خود پایان داد و آثار برتر پس از انجام مراحل داوری معرفی شد.

 

در این سمپوزیوم هر روز از ساعت ۹ الی ۱۸ کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های سوزن‌دوزی، چله‌کشی فرش، معرق کاشی شکسته، سوخته‌نگاری، بافت عروسک، درویش دوزی، دوخت پانچو، پته‌دوزی و معرق چوب برگزار شد.

کد خبر 1120463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha