نظارت جدی‌ بر رعایت توصیه‌های بهداشتی/ استانداردهای لازم در کلاس های حضوری رعایت شود

عباسی خواستار نظارت جدی‌تر نهادهای متولی بر رعایت توصیه‌های بهداشتی شد و برتوجه به استانداردهای لازم در کلاس‌های درس حضوری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (شنبه، ۶ آذر) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به شرایط کرونایی استان و آبی شدن ۱۴ شهرستان گفت: ۹۲ درصد جمعیت گیلان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

استاندار گیلان با اشاره به نقش واکسیناسیون در کاهش بیماری کرونا افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری سازمان‌ها نسبت به تزریق دز دوم و همچنین سوم ورود جدی‌تر داشته و فعالیت گسترده‌تری انجام دهد.

 

وی با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان خواستار اهتمام و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی استان برای پرداخت مطالبات معوق آنان شد و تاکیدکرد: علاوه بر روستاها، تزریق واکسن به ساکنان مناطق حاشیه شهرها را نیز مدنظر قرار دهید و در جلسه آینده گزارشی از انجام این مهم ارائه کنید.

 

عباسی با تاکید بر لزوم اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی و رویکردهای اقناعی درخصوص واکسیناسیون به‌ویژه از سوی رسانه‌ها اظهارداشت: رسانه‌ها با تولید محتوا مردم را به تزریق واکسن، ترغیب کند.

 

وی با اشاره به اهمیت کنترل مراعات پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری و نیز مرزهای دریایی و زمینی استان، خواستار نظارت جدی تر نهادهای متولی در امر رعایت توصیه ها شد و پوشش گسترده واکسیناسیون را در کنترل و مهار بیماری موثر خواند.

 

عباسی در ادامه بازگشایی مدارس را مورد اشاره قرار داد و با قدردانی از مدیران مدارس، معلمان و خانواده‌های دانش آموزان گفت: به دانش آموزانی که هنوز واکسینه نشده‌اند، واکسن تزریق شود ضمن آنکه استانداردهای مناسبت از جمله تهویه و شمار نفرات، در کلاس های درس حضوری مورد توجه باشد.

 

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

کد خبر 1120844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha