درصد ابتلای كرونا در جهرم همچنان بالا است

رحمانیان گفت: اگر چه درصد ابتلای كرونا در جهرم همچنان بالاست اما تعداد بيماران بستری در هفته گذشته روندی نزولی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۷ آذر) به خبرنگاران گفت: در هفته گذشته آمار بيماران بستری در بیمارستان «پیمانیه» جهرم سير نزولی داشته است كه وضعيت جهرم را به سمت زرد كشاند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: ماندن در اين وضعيت و يا خارج شدن از آن به ميزان رعايت پروتكل های بهداشتی توسط مردم و واكسينه شدن مابقی افراد جامعه  بستگی دارد.

 

وی با اشاره به شاخص رنگ بندی كرونا در سامانه ماسک، بیان کرد: اگر به ازای هر در یکصد هزار نفر، تعداد چهار نفر بستری شوند، وضعيت زرد، ۶ نفر  در صد هزار نفر، وضعيت نارنجی و ۱۰ نفر در صد هزار نفر، وضعيت قرمز می شود.


رحمانیان عنوان کرد: رعايت پروتكل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دوری از تجمعات نقش بسزايی در تغيير وضعيت جهرم و بالا رفتن بيماران بستری در بيمارستان دارد.

 

به گفته وی در ۲ هفته گذشته اغلب بيماران بستری در بيمارستان، از جوانان بوده اند كه درصد بالايی از آنها هيچ دز واكسنی دريافت نكرده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه متاسفانه گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال كم ترين ميزان دريافت واكسن را در جهرم به خود اختصاص داده اند، گفت: تا امروز فقط ۶۸ و نیم درصد از اين گروه دز اول واكسن را دريافت كرده اند.


وی افزود: سالمندان بالای ۶۰ سال كه ۴ ماه از دريافت دز دوم واكسنشان (سينوفارم و بركت) گذشته است حتما برای دريافت دز سوم يا بوستر به مراكز واكسيناسيون جهرم مراجعه کنند.


رحمانيان با اشاره به گونه جهش يافته كرونا بنام «اومیکرون» كه از آفريقا نشات گرفته است، اظهار داشت: اين گونه جديد بسيار خطرناک تر از نوع جهش يافته هاي ديگر بيماری است كه رعايت پروتكل های بهداشتی و دريافت واكسن تنها سلاح در برابر آن است.


رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم با اشاره به اينكه واكسيناسيون نقش چشمگيري در كاهش مرگ و مير بيماري كرونا دارد گفت: ۹۰ درصد افراد فوت شده در روزهای  گذشته يا سابقه واكسيناسيون نداشتند و يا فقط يک دز واكسن را دريافت كرده بودند. همين طور دير مراجعه كردن و قرار گرفتن فرد در شرايط وخيم بيماري از ديگر دلايل فوت اين افراد بوده است.


رحمانيان عنوان كرد: سالمندان با بيماري زمينه اي از گروه های پر خطر در معرض بيماری هستند كه متاسفانه درصد بالايی از سالمندان ۸۰ سال به بالا  در جهرم اقدامي برای واكسن نداشته اند و يا فقط يک دز واكسن را دريافت كرده اند.

 

کد خبر 1121286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha