۵۰۰ آستارایی مشاوره حقوقی رایگان دریافت کردند

قنبری گفت: ۵۰۰ آستارایی از مشاوره حقوقی رایگان دفتر حمایتی حقوقی ایثارگران سپاه ناحیه آستارا بهره‌مند شدند.

«بهزاد قنبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: دفتر حمایتی حقوقی و قضایی ایثارگران سپاه ناحیه آستارا در سال ۱۳۷۰ تاسیس شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا افزود: دفتر حمایتی حقوقی و قضایی ایثارگران سپاه ناحیه آستارا که در محل دادگستری آستاراست به منظور دسترسی آسان مردم به حقوقدانان بسیجی و استفاده از مشاوره‌های رایگان آنها راه‌اندازی شده است.

 

وی با بیان‌اینکه وکلا و کارشناسان دفتر حمایتی حقوقی و قضایی ایثارگران سپاه ناحیه آستارا روزهای یکشنبه و سه‌شنبه‌ به ارائه مشاوره رایگان حقوقی و قضایی به شهروندان بسیجی می‌پردازند، تصریح‌کرد: وکلا و کارشناسان مجرب این دفتر از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۰۰ نفر مشاوره رایگان حقوقی و قضایی دادند و اعلام وکالت نیز در پرونده‌های کیفری و حقوقی انجام شد.

 

قنبری با اشاره به اینکه انجام هرگونه حمایت حقوقی و قضایی و ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی به افراد تحت‌پوشش این دفاتر، قبول وکالت در پیگیری دعاوی و شکایت مطروحه از طرف آنها، ارشاد قضایی، انجام خدمات لازم برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مطروحه و انجام کلیه وظایف ماده ۴ قانون حمایت قضایی از بسیج در مورد افراد آن قانون ازجمله وظایف این دفاتر است، گفت: تنظیم دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه، لایحه، دفاعیه و اعتراضیه از دیگر فعالیت‌های این دفاتر می‌باشد.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا اضافه‌کرد: ارسال نامه تسریع به‌منظور رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌ها، مشاوره حقوقی و پاسخ به سؤالات حقوقی و قضایی ایثارگران و کمک به مراجع قضایی در تشخیص اعسار افراد کم‌بضاعت از قبیل ارائه مدارک حقوقی و اسناد احوال و املاک بر عهده این دفاتر است.

 

قنبری با اشاره به اینکه به طورمستمر۱۰ نفر از کارشناسان حقوقی و قضایی در دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران سپاه ناحیه آستارا همکاری دارند، خاطرنشان‌کرد: در ارائه مشاوره رایگان در زمینه حقوقی و قضایی به شهروندان بسیجی کانون بسیج حقوقدانان نیز مشارکت دارد.

 

 

کد خبر 1121800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha