کارتخوان ها به طور دقیق شناسایی نشده اند/استقبال اصناف از اجرای قانون پایانه های فروشگاهی

جعفریان با بیان اینکه کارتخوان ها به طور دقیق شناسایی نشده اند و پرونده مالیاتی ندارند، گفت: کسانی باید کارتخوان بگیرند که علاوه بر پرونده مالیاتی، مجوز قانونی فعالیت و پروانه کسب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدرضا جعفریان، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران شب گذشته (دوشنبه 8 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه در بخش صنوف، مقاومتی در مقابل اجرای قانون پایانه های فروشگاهی نداریم بلکه استقبال هم می کنیم، گفت: اجرای این قانون در جهت شفاف سازی اقتصاد کشور به راحتی می تواند حرکت کند و کارآیی خوبی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه فقط ماده 11 قانون به بانک مرکزی اشاره دارد در حالی که طبق بند «هـ» ماده یک بانک مرکزی، عضو کارگروه اصلی این قانون است، گفت: کارتخوان ها به طور دقیق شناسایی نشده اند و پرونده مالیاتی ندارند.

 

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه کسانی باید کارتخوان بگیرند که علاوه بر پرونده مالیاتی، مجوز قانونی فعالیت و از اتاق های اصناف و اتحادیه های مربوط، پروانه کسب داشته باشند، گفت: 8 هزار و 300 اتحادیه در  کشور داریم که آماده اند در راستای قانون به فعالان اقتصادی پروانه دهند.

 

وی با بیان اینکه باید زیرساخت را آماده کنیم و شرکت معتمد باید آموزش های لازم را ارائه دهد، گفت: بانک مرکزی باید سریع تر برای جمع آوری دستگاه های کارتخوانی که هویت مشخص ندارند اقدام کند.

 

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در این راستا با بانک مرکزی مکاتبه کردیم و این بانک اعلام کرد در حال بررسی و اقدام هستیم، ادامه داد: اعلام شد حدود 3 میلیون کارتخوان به علت اینکه فعال اقتصادی آنها مشخص نبود از رده خارج شدند. قانون پایانه های فروشگاهی، قانون خوبی است اما باید مراقب باشیم به درستی اجرا شود و کیفیت، فدای کمیت نشود.

کد خبر 1121813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha