سازمان هدفمندی منابع را واگذار نکرده است

حسینی در بررسی فرصت مجلس به وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه برای واگذاری منابع مالی بلوکه شده اشتغال و تولید به استان‌ها گفت: سازمان هدفمندی منابع را واگذار نکرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیدشمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شب گذشته (سه شنبه 9 آذر) در برنامه تیتر امشب که به بررسی موضوع ضرب الاجل رئیس مجلس شورای اسلامی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و فرصت آنها تا پایان آذرماه برای واگذاری منابع مالی بلوکه شده اشتغال و تولید به استان‌ها اختصاص داشت، گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها طبق قانون باید یک دوازدهم، منابع مالی محقق شده را بدون ابلاغ به اشتغال و تولید استان‌ها تخصیص می‌داد.

 

وی با بیان اینکه از این ۳۲ هزار میلیارد تومانی که محقق شده باید ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان واریز می‌شده که در حال حاضر ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان واریز شده است، گفت: این که چرا سازمان هدفمندی این منابع را واگذار نکرده برمی گردد به آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴، که در ماده ۳ آیین نامه در دولت قبل به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌ها را موظف به مبادله موافقت نامه کرده اند که این کاملا خلاف قانون و یک بروکراسی زاید بوده است.

 

یادآور می شود که رئیس مجلس شورای اسلامی امروز گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه تا پایان آذرماه فرصت دارند منابع مالی بلوکه شده اشتغال و تولید را به استان‌ها واگذار کنند.

 

محمدباقرقالیباف در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جمع بندی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند(الف)تبصره(۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: شعار امسال درباره تولید، اشتغال و مانع زدایی و محرومیت زدایی است. عملکرد تبصره ۱۸ در سال ۹۸ و ۹۹ کمتر از ۱۰ درصد بوده است البته اختلافات این تبصره در بودجه ۱۴۰۰ حل و فصل شد و منابع را به سمت کارآفرینی و اشتغال با اولویت استان‌های محروم هدایت کردیم.

 

وی با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان توسط مجلس پایدار شد، گفت: همچنین اعتبارات سال‌های قبل را اعلام کردیم تا در این تبصره لحاظ شود و نزد بانک‌ها باقی بماند تا این تبصره به صورت پیوسته در مسسر تولید حرکت کند. برای این موضوع بروکراسی راکاهش داده و مانع زدایی و شفاف سازی کردیم. اما دوستان سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند که مجلس در این باره به جای اینکه این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند، مصوبه را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار داده است. اتفاقا مجلس حواسش بوده که با عنایت این کار انجام شده است. سایر دستگاه‌ های اجرایی هم درگیر این کار هستند که باید انجام دهند. البته شوراهای استان‌ها که باید بر اساس محرومیت زدایی و اشتغال و تولید کار خود را انجام می‌دادند، متاسفانه در شورای عالی استان‌ها به این موضوع توجه نشده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هر ماه موضوع اشتغال و تولید را پیگیری می‌کند، گفت: بانک مرکزی باید بر بانک‌های عاملی که باید این پول را واگذار کنند، نظارت کند و نسبت به پایدار سازی آن اقدام کند. دوم اینکه تبادل موافقتنامه بین وزارت امور اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه خلاف قانون است و باید آن را لغو کنند. نکته بعدی این است که جز ۸ بند الف تبصره ۱۸ از بند ۲۸ تبصره ۱۴ تامین اعتبار شده که این بند ۱۰۳ درصد ورودی داشته یعنی درآمدها تحقق یافته است. ولی امروز این پول بوکه شده و در جاهای دیگر هزینه شده است و به اشتغال و تولید اختصاص ندادند. تا پایان آذرماه وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه مکلف هستند این پول را به برنامه ریزی و اشتغال و تولید استان ها واگذار کنند.

کد خبر 1122173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha