نمایندگان خصوصیات شهید مدرس را در خود ایجاد کنند

کنعانی مقدم گفت: شهید مدرس از تجمل گرایی و اشراف گرایی کاملا به دور بود و این خصلت ها باعث می شد تا نمایندگان ما اگر بخواهند از شهید مدرس به عنوان اسطوره نمایندگان مجلس در سال های اخیر تاسی کنند، قاعدتا باید این خصوصیت را در خود ایجاد کنند.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه مجالس و نزدیکی آنها به مجالسی با اهداف شهید مدرس گفت: یکی از پایه های اساسی مردم سالاری دینی و قانون اساسی ما شکل گیری مجلس بر اساس امرهم شورا و بینهم است و این یکی از نقاط بسیار درخشان قانون اساسی است که امورات قانونگذاری توسط مردم انتخاب شده است و انجام می شود و بر عملکرد دولت نیز مجلس نظارت دارد و می تواند سلامت و شفافیت نهادهای اجرایی کشور را نیز تضمین کند.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: به تعبیر امام مجلس در راس امور است و یکی از مهمترین جایگاه های حاکمیتی و حکمرانی را بر عهده دارد و قاعدتا بر اساس قانون اساسی، کشور بدون دولت می تواند باشد اما بدون مجلس نمی تواند کشور اداره شود و این نشان دهنده جایگاه رفیع مجلس است.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: سالروز مجلس به مناسبت سالروز شهادت شهید مدرس حاکی از آن است که مجلس باید صدای بیدار ملت و بازتاب دهنده مطالبات و خاستگاه یک ملت باشد و نه به عنوان جایگاهی برای معادلات و معاملات جناح های سیاسی و گروه های سیاسی و کسانی که به دنبال مطالبات سیاسی خود هستند، باشد.

 

وی ادامه داد: قطعا کسانی که در مجلس سوگند می خورند و تلاش می کنند تا نماینده یک ملت و یک منطقه خاص باشند، قطعا شهید مدرس الگویی برای بیداری و هوشیاری و حرکت انقلابی در مجلس است و باید به آن توجه کرد و مسیر شهید مدرس را همیشه در مجلس باز نگه داشت تا نمایندگان بتوانند به رسالت خود عمل کنند.

 

کنعانی مقدم در مورد ویژگی های نمایندگان با مشخصات شهید مدرس گفت: شهید مدرس از میان مردم و با مردم بود و برای آنها فعالیت می کرد و مردمی بودن شرط اصلی یک نماینده مجلس است و موضوع مهم دیگر تسلط شهید مدرس بر مسایل شرعی و اسلامی بود و آگاهی از مسایل روز از ویژگی های نمایندگان باید باشد.

 

وی گفت: شهید مدرس قاطعیت داشت، صلابت، شجاعت و مبارزه و ظلم ستیزی و استکبارستیزی او همواره مقابله با استبداد و استعمار بود و تمام این ویژگی ها در کارنامه شهید مدرس کاملا مشخص است.

 

دبیر کل حزب سبز تصریح کرد: شهید مدرس سازش ناپذیر بود و در مقابل استبداد محکم ایستاد، به خواست مردم توجه کرد و بیشتر مطالبات مردم را مطرح می کرد. شهید مدرس مانند مردم   متناسب با شرایط اقتصادی مردم و معیشت آنها و مشکلات اقتصادی آنها زندگی می کرد و از تجمل گرایی و اشراف گرایی کاملا به دور بود و این خصلت ها باعث می شد تا نمایندگان ما اگر بخواهند از شهید مدرس به عنوان اسطوره نمایندگان مجلس در سال های اخیر تاسی کنند، قاعدتا باید این خصوصیت را در خود ایجاد کنند و مردم نیز باید آگاهی پیدا کنند نسبت به اینکه نمایندگان چگونه زندگی می کنند و این شفافیت برای مردم بسیار مهم است و آنگونه نباشد که رای مردم را پس از اخذ آن به دنبال کار خود بروند و به قول شاعر واعظان آنکه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند و این گونه نباشد.

کد خبر 1122343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha