پایگاه نماز جمعه خنثی کننده توطئه دشمنان است

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تریبون نماز جمعه را مهم‌ ترین پایگاه فرهنگی، مذهبی و سیاسی دانست و گفت: نماز جمعه یک جریان هفتگی و خنثی کننده توطئه دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۱۰ آذر ماه) در گردهمایی فصلی ائمه موقت جمعه و مسئولان ستادهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد که در شهر دهدشت برگزار شد، با اشاره به اینکه ستادها و ائمه جمعه نقش مهمی در هدایت آحاد مردم جامعه بر عهده دارند، گفت: فرماندهی این پایگاه و قرارگاه فرهنگی را ائمه جمعه و مسئولان ستاد نماز بر عهده دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: انقلاب اسلامی گوهر گرانبهایی است که با رنج ها و خون های زیادی به دست آمد که در طول سالیان متمادی علمای برجسته، خردمندان و دانشمندان بسیار تلاش کردند تا این انقلاب به ثمر برسد.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمنی های سرسختانه ای با انقلاب اسلامی شده، که تاریخ معاصر و انقلاب های به وجود آمده در این سطح از دشمنی ها، توطئه ها و فشارها بی سابقه است.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه مستضعفان عالم بوده و در مقابل  همه مستکبران و زورگویان جهان ایستاده و محدود به یک جغرافیا و جبهه خاص نیست، افزود: بعد از انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه های مختلف به دست آورده ایم و در شرایطی هستیم که به عنوام یک قدرت جهانی در همه ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جهان حرف برای گفتن داریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه در سراسر کشور هر هفته اجتماعات باشکوه در اختیار مبلغان اسلام و ائمه جمعه قرار داشته که تریبون ها و ستاد نماز جمعه مهم‌ ترین پایگاه فرهنگی، مذهبی و سیاسی است و از این موقعیت باید بهترین استفاده جهت روشنگری جامعه انجام شود.

 

وی ادامه داد: دشمن نیز این جریان را فهمیده و بیکار ننشسته و برنامه های گوناگونی تدارک دیده و تلاش می کند به اشکال مختلف این جایگاه را تضعیف کند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه حفاظت از انقلاب، اسلام، خون شهدا و ملت کار ساده ای نیست، تصریح کرد: هر جمعه در ۹۰۰ پایگاه مهم اثرگذار در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی،  عبادی و ... در سطح کشور شکل می گیرد و اگر این انقلاب در مقابل این همه سختی ها و جنگ مقاومت کرده، علت آن حضور همین پایگاه ها در بین مردم است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وقتی توطئه ای علیه مذهب و انقلاب شکل می گیرد مردم با یک اجتماع بزرگ همه نقشه های دشمن را خنثی می کنند و نماز جمعه یک جریان هفتگی و از بین برنده این توطئه ها است.

 

وی تاکید کرد: فلسفه اینکه نماز جمعه را هفتگی فرار دادند این است که اجتماع و انسجام بیشتری بین مردم شکل بگیرد.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه هوشیاری و بیداری مردم در مقابل دسیسه ها باید حفط شود و پایگاه های نماز جمعه این وظیفه خطیر را بر  عهده دارند، گفت: اگر مردم هوشیار نباشند و بستر عمومی جامعه هوشیاری کافی را نداشته باشند، قطعا ضربات مهلکی از طرف دشمن خواهیم خورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه جایگاه ستاد نماز جمعه مهم و ارزشمند است، افزود: رسانه های بسیار گسترده ای امروزه در جهان فعالیت می کنند که با تحلیل‌ های غلط درصدد تغییر افکار مردم ما هستند، هر کسی که با تحلیل‌ های غلط به میدان بیاید قطعا تصمیم اشتباه نیر خواهد گرفت و وقتی که تحلیل ها و داده های غلط  رسانه ای به مردم داده شد، مردم طبیعتا تصمیم درستی نخواهند گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: تحلیل هایی که از تریبون های هفتگی نماز جمعه بیان می شود، خنثی کننده تمام دشمنی های مستکبران خواهد بود. 

 

امام جمعه دهدشت نیز در این نشست، گفت: اقامه نماز جمعه در کشور یکی از مهم ترین ثمرات ماندگار و همیشه جاوید نظام اسلامی است و باید باشکوه تمام ادامه پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام «علی وحدانی فر» با اشاره به جایگاه و نقش اقامه نماز و رسالت ستاد و ائمه جمعه در جذب جوانان و پیگیری منویات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: تحقق این امر در گرو همکاری همه آحاد مردم و مسئولان و داشتن روحیه انقلابی و مدیریت جهادی است .

 

وی گفت: همایش فصلی ائمه جمعه در راستای شنیدن دیدگاه و پیگیری مطالبات در سطح استان نقش مهمی در برنامه‌ ریزی و پیگیری اهداف ستادهای نماز جمعه ها دارد.

کد خبر 1122499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha