۷۱ درصد منازل روستایی نهبندان مقاوم سازی شد

فرماندار نهبندان گفت: بیش از ۷۱ درصد منازل روستایی نهبندان مقاوم سازی شده که عدد بسیار خوبی نسبت به سایر شهرستان های استان خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (10 آذر) در جلسه شورای ستاد تامین مسکن شهرستان نهبندان اظهار کرد: در حوزه مسکن در دو سال گذشته در شهرستان نهبندان جهش بسیار خوبی را در احداث منازل جدید و مقاوم سازی داشته ایم.

 

بیکی با بیان اینکه دولت برنامه جدیدی برای مسکن پیش بینی کرده است، افزود: با توجه به افزایش سرسام آور و هزینه های تأمین مسکن، طرح نهضت ملی مسکن قانون خوبی برای کمک به متقاضیان مسکن است و افراد می توانند از این فرصت استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: در طرح اقدام ملی که سال گذشته شروع شده بود، نهبندان؛ شهرستان دوم در تعداد سهمیه بود و در اجرا هم پیشرفت خوبی داریم، متقاضیانی که تاکنون انعقاد قرارداد نداشته اند باید در اسرع وقت اقدام کنند چراکه 300 میلیون تومان می توانند تسهیلات بگیرند.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: شبکه آب در طرح اقدام ملی مسکن شهرستان به پایان رسیده و تامین برق و گاز باید در دستور کار دستگاه ها باشد.

 

بیکی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن همه دستگاه ها باید پای کار باشند و از ظرفیت های قانونی استفاده کنند تا متقاضیان سرگردان نباشند، گفت: خرید و فروش و واگذاری امتیاز مسکن در طرح های مسکن غیر قانونی است و با متخلفین برخورد قانونی انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در قانون نهضت ملی مسکن شهرداری ها 30 درصد برای صدور پروانه تخفیف دارند و 50 درصد هزینه های نظام مهندسی بر اساس تفاهم نامه راه و شهرسازی کاهش می یابد و تسهیلات بر اساس نرخ مصوب به دهک ها واگذار خواهد شد.

 

فرمااندار نهبندان عنوان کرد: در طرح جهش مسکن؛ اگر متقاضیان زمین داشته باشند و در طرح حضور یابد؛ فرم «ج» آنها قرمز نمی شود و از تسهیلات می توانند استفاده کنند که بسیار ظرفیت خوبی برای استفاده از اراضی است.

 

وی گفت: تا روز گذشته یک هزار و 766 نفر برای نهبندان و 364 نفر برای شهر شوسف ثبت نام کرده اند.

کد خبر 1122502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha