مشکل آب شُرب مردم در روستاها باید زودتر حل شود

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ روستای خراسان شمالی با مشکل آب مواجه هستند، خطاب به استاندار جدید، گفت: باید با کار جهادی و میدانی، غصه آب شُرب مردم روستاها هر چه سریعتر حل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (12 آذر) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: نظام استکبار همواره سعی داشته بین کشورهای مسلمان اختلاف ایجاد کند تا مانع وحدت و یکپارچگی بین آن ها شود.

 

 

امام جمعه بجنورد افزود: اختلاف مسئله بسیار بدی است که در قرآن و روایات نیز از آن یاد شده که پسندیده نیست.

 

 

وی با بیان اینکه زبان، نژاد و ملیت موجب برتری نیست، اظهارکرد: ملاک برتری انسان ها به میزان ایمان و اعتقادات دینی آن ها است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی سوء ظن را مقدمه اختلاف دانست و گفت: متأسفانه برخی برای یک حرف کوچک که شاید به اشتباه زده شده، دست به قلم می شوند و برای یکدیگر پرونده سازی می کنند و او را ضد انقلاب و غیر انقلابی می خوانند.

 

 

وی ضمن تبریک سالروز تصویب قانون اساسی، بیان کرد: قانون اساسی یکی از مترقی ترین قوانین دنیا محسوب می شود که برخاسته از وحی و کتاب قرآن است و بر اساس منافع کشور تنظیم شده است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اهمیت قانون اساسی باید مورد عنایت همه مجموعه ها، نهاد ها و سازمان ها باشد، چرا که این قانون ثمره رنج امام و همه مردم ایران است.

 

 

وی افزود: نباید رابطه را بر ضوابط قانونی ترجیح دهیم ولی متأسفانه در برخی جاها این امر دیده می شود که از لحاظ شرعی هم درست نیست.

 

 

امام جمعه بجنورد در ادامه ضمن تبریک انتصاب استاندار جدید استان، با بیان اینکه بیش از 100 روستای خراسان شمالی با مشکل آب مواجه هستند که با تانکر به آنجا آب برده می شود، گفت: باید غصه و قصه آب شرب مردم روستاها هر چه سریعتر حل شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: بهداشت، دام و زندگی این مردم به آب وابسته است و می شود با کار جهادی و میدانی این مسئله را حل کرد.

 

 

وی مشکل نهاده های دامی را یکی دیگر از مشکلات مهم این استان برشمرد و افزود: مشکل دامداران تنها مختص به آن ها نیست بلکه مشکل همه ما است، چرا که کمبود نهاده های دامی باعث فروش و ذبح دام های مولد شده و این امر باعث کاهش گوشت و لبنیات مورد نیاز مردم خواهد شد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: باید مسئله تقسیم نهاده های دامی پیگیری شود تا این امر به صورت عادلانه تقسیم شود.

 

 

وی همچنین به مصرف زیاد آب از سوی صنایع استان اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز باید با برنامه ریزی درست مدیریت شود.

 

 

 

کد خبر 1122898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha