گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی سه سیاست راهبردی برای تحقق عدالت است

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به لزوم توجه به عدالت اجتماعی و فسادستیزی در جامعه گفت: زمانی عدالت اجتماعی محقق می‌شود که بستر گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی که سه سیاست راهبردی برای تحقق عدالت است، فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه ۱۲ آذر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی رسیده به تمدن نوین اسلامی است که مقام معظم رهبری تمدن نوین اسلامی را به دو بخش ابزاری و متنی تقسیم کرده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی باید در زندگی ما جاری باشد افزود: یکی از موارد سبک زندگی اسلامی، اصلاح الگوی مصرف است که پرهیز از تجمل‌گرایی چه برای فرد و چه دولت‌ها یکی از ارکان آن است.

 

وی با بیان اینکه با بیان اینکه ثروت‌اندوزی موجب غرور و مستی و فخرفروشی می‌شود و انسان را در مقابل حکم خداوند قرار می‌دهد اضافه کرد: نمونه‌های تجمل‌گرایی در میان مسئولان و مردم بسیار زیاد دیده می‌شود که در نظم جمهوری اسلامی پسندیده نیست.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه کارگران و کارمندانی داریم که به دنبال تبدیل وضعیت و امنیت شغلی و حقوق عقب‌افتاده خود هستند و در مقابل مسئولانی داریم که به ناحق حقوق‌های نجومی دریافت می‌کند ادامه داد: از مطالبات مردم نسبت به دولت این است که دست این افراد کوتاه شود و رئیس جمهور نیز با جدیت به دنبال این موضوع است.

 

وی با بیان اینکه کشورهای استکباری و اروپایی به دنبال تجمل‌گرایی بوده و از زندگی تجملاتی به قیمت استثمار کشورهای تهی‌دست برخوردار هستند تاکید کرد: این در حالی است که مردم بسیاری از کشورها در فقر به سر می‌برند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت از نخبگان تاکید کرد و گفت: مغزهای متفکری در کشور داریم که در مورد آنها کوتاهی می‌شود و آنها نیز به دلیل نادیده گرفته شدن کشور را ترک می‌کنند در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر حمایت و حفظ از نخبگان تاکید دارند چرا که می‌توانند به تحول علمی و رشد و پیشرفت کشور کمک کنند.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به عدالت اجتماعی و فسادستیزی در جامعه عنوان کرد: تحقق عدالت اجتماعی و اقامه عدل توسط مردم از رسالت و اهداف انبیای الهی بوده است؛ زمانی عدالت اجتماعی محقق می‌شود که بستر گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی که سه سیاست راهبردی برای تحقق عدالت است، فراهم شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص موضوع خشکسالی در کشور ابراز کرد: مشکل ما تنها نبود آب نیست و با توجه به سدهای زیادی که در استان وجود دارد اگر در ترسالی شبکه آبرسانی مدیریت شود دچار خشکسالی نمی‌شویم و مشکل کمبود آب نداریم از این رو باید از علم آبخیزداری به عنوان پزشک طبیعت و آبخوان داری برای مدیریت آب در کشور به درستی استفاده کنیم.

 

کد خبر 1122975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha