یادواره شهدای مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، یادواره شهدای مدافع حرم در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار «اسدالله گنجعلی» امروز (دوشنبه 15 آذر) در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از مسائل مهم معرفی هر چه بیشتر شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم است که مظلومانه به شهادت رسیدند.
 

فرمانده لشگر عملیاتی 17 علی ابن ابیطالب(ع) ابراز داشت: یکی از اقدامات ما برگزاری جلسه یادواره شهدای مدافع حرم است که 12 بهمن‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 

وی گفت: این برنامه همزمان با عملیات نبل الزهرا برگزار می‌شود که در آن از کشتی‌گیر کشورمان آقای گرایی و همچنین مادر شهید معماریان تجلیل می‌شود.


گنجعلی افزود: علاوه بر این یادواره در 10 مدرسه و 10 مسجد نیز یادواره‌های شهدای مدافع حرم را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم از این طریق نیز یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم.


فرمانده لشگر عملیاتی 17 علی ابن ابیطالب(ع) گفت: از دیگر برنامه‌های جانبی این یادواره برگزاری تور دوچرخه‌سواری از حرم مطهر تا گلزار شهدای مدافعان حرم است که در این برنامه نیز یاد و خاطره شهدا گرامی داشته می‌شود.

 

*نام‌گذاری معابر شهری به نام شهدا

«حسین اسلامی» رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: ما خود را مدیون شهدا می‌دانیم و از تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور معرفی شهدا قدردانی می‌کنیم.


وی افزود: هر چه می‌توانیم باید در معرفی این سرمایه‌ها کوشیده و تلاش جدی داشته باشیم تا بتوانیم موضوع شهدا و رشادت‌های آن‌ها را برجسته کنیم.


اسلامی گفت: یکی از اقدامات در حوزه شهری، نام‌گذاری معابر به نام شهدای والامقام است که شورا و شهرداری در دستور کار داشته و به آن مقید است.

 

*لزوم ورود فیلم‌سازان به معرفی مدافعان حرم

«مصطفی ملایی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به موضوع اهمیت معرفی شهدا گفت: روایتگری شهدا امر مهم و یک بستر هنری است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم.


وی با تأکید برساخت فیلم‌هایی در زمینه معرفی مدافعان حرم گفت: از هنرمندان دعوت می‌کنیم که در این زمینه اقدام کرده و فعالیت اساسی و جدی داشته باشند.

 

*گلزار شهدای مدافع حرم از غربت خارج شود

«مرتضی استقامت» عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم گفت: به هر میزان که می‌توانیم باید در راستای معرفی شهدا تلاش کنیم و این عزیزان را برای نسل جوان تبیین کنیم.


وی ادامه داد: گلزار شهدای مدافعان حرم در غربت است و متأسفانه کسی هم جوابگو نیست و باید در این زمینه همت کرده تا جایی که می‌توانیم تلاش داشته باشیم.

کد خبر 1123875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha