لزوم اقدامات عمقی برای رفع آسیب های اجتماعی

بیکی گفت: برای رفع آسیب های اجتماعی باید اقدامات عمقی انجام داد چراکه هم اکنون اقدامات سطحی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۱۶ آذر) در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف متفاوت است اما کلیات آسیب ها توسط دستگاه های مختلف مشخص است و باید پیگیری شود.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه کار عمقی و ذاتی در آسیب های اجتماعی مهم است، گفت: باید دلایل آسیب های اجتماعی شناسایی و در راستای رفع آن برنامه ریزی شود، تشکیل سازمان اجتماعی کشور هم در همین راستا شکل گرفته است.

 

بیکی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص افزایش آسیب های اجتماعی، افزود: این دغدغه ها نشان از این دارند که دستگاه های متولی باید بیش از گذشته به آسیب های اجتماعی بپردازند.

                           

وی گفت: متاسفانه بعضا نسبت به موضوعات اجتماعی و فرهنگی اقدامات سطحی صورت می گیرد، در صورتی که این حوزه ها نیاز به اقدامات عمقی و ایجاد زیر ساخت ها دارند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه افرادی که در کمپ ها درمان می شوند برگشت آنها به سمت مواد مخدر خیلی زود انجام می شود، اضافه کرد: کمپ اعتیاد نهبندان باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

 

بیکی گفت: پرداختن به آسیب های اجتماعی فقط نیازمند اعتبارات نیست بلکه باید از ظرفیت دستگاه های مختلف استفاده کنیم، تعدادی معتاد متجاهر جمع آوری و به مرکز قرنطینه ارسال شدند لذا از ظرفیت کمپ باید استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه اعتیاد و طلاق از آسیب های اجتماعی مهم است، ادامه داد: برای این موارد باید برنامه ویژه در شهرستان تدوین شود.

 

وی در پایان گفت: بخش عمده طلاق، حاشینه نشینی، بدسرپرستی و سایر آسیب های اجتماعی معتادین هستند لذا بررسی ها در بین جوامع روستایی، اصناف، و حتی مدارس نهبندان باید به صورت جدی انجام شود.

کد خبر 1124448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha