برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی درکانون فاطمة الزهرا تبریز

به همت اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) تبریز، کارگاه تربیتی آموزشی سبک زندگی اسلامی به مدت ۲ روز، با حضور خانواده های اعضای کانون و مسجد برگزار شد.

«سیداحمد موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از برگزاری کارگاه تربیتی سبک زندگی اسلامی با موضوع آسایش و آرامش در زندگی مشترک با حضور جمعی از خانواده های اعضای کانون و مسجد در محل مسجد فاطمة الزهرا (س) خبر داد.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) شهرک ارم  تبریزگفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها و با توجه به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند مسجد سنگر است، از همین رو سعی شده تا در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی از ظرفیت مسجد استفاده کرده و دوره های آموزشی را برای مخاطبان توسط کانون فرهنگی هنری برگزار کنیم.

موسوی افزود: خانم شهیدی روانشناس و مشاوره خانواده در این کارگاه به تبیین مقوله آسایش و آرامش در زندگی مشترک از دیدگاه قرآن پرداخت.

روانشناس و مشاوره خانواده دو مولفه آرامش و آسایش را لازمه ی ایجاد حس رضایت و خوشبختی در زندگی زناشویی عنوان کرد و اظهار داشت: احساس رضایت و خوشبختی با ایجاد آرامش و آسایش از طرف زوجین در خانواده ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی دارد.

وی ایجاد حس آرامش در زندگی را مهم تر و فراتر از ایجاد حس آسایش دانست و ادامه داد: آسایش رفع نیازهای جسمی و مادی در زندگی می باشد و این درحالی است که گرچه وجود این ملاک برای داشتن زندگی رضایتمند، مهم و ضروری است ولی آرامشی که زوجین از درکنار یکدیگر برای هم به ارمغان می آورند بالاتر و مهم تر از رفع نیاز مادی است.

شهیدی دلیل مهم تربودن آرامش از آسایش را با اشاره به آیه ای از آیات الهی تکمیل کرد و افزود: خداوند در قرآن می فرمایند:« و از نشانه های خداوند این است که زن و مرد را در کنار یکدیگر آفرید تا در کنار یکدیگر به آرامش برسند.»

وی ایجاد آرامش در زندگی مشترک را در استفاده از مهارت های ارتباطی، کلامی و برقراری روابط عاطفی عنوان و اضافه کرد: خداوند در آیه ای از قرآن به ایجاد مودت و رحمت بین همسران اشاره می نماید که مودت به معنای عشق و رحمت به معنای صمیمیت و مهربانی است.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) تبریز با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی ،خاطرنشان کرد:خانواده اولین و اساسی ترین نهاد در امر تعلیم و تربیت است و الگوی اصلی فرزندان در خانواده والدین هستند و نماز اول وقت یکی از عوامل موثر در جهت هدایت انسان است؛بنابراین باید والدین با راهکارها و تشویق های گوناگونی فرزندان را به اهمیت نماز توصیه نموده تا آنها را جهت حضور در نماز اول وقت و انجام عمل صالح مورد تشویق قرار دهند.

 

کد خبر 1124531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha