لبخند کرونا به آموزش حضوری

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش حضوری به رنگ بندی ارتباط ندارد، گفت: پرسنل مدارس بر اساس مساحت کلاس دانش آموزان را گروه بندی می کنند و دانش آموزان ملزم به حضور در کلاس درس بر اساس گروه‌های اعلام شده هستند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ بیش از دو سال از شیوع بیماری کرونا می گذرد و این بیماری بر روی برخی مشاغل، آموزش، دانشگاه‌ها و... تأثیر بسزایی داشته است. کرونا علاوه بر تأثیری که بر برخی مشاغل داشته باعث تعطیلی آموزش در مدارس و دانشگاهها و برگزاری آموزش ها به صورت مجازی شده است که به اذعان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آموزش مجازی به‌ شدت کیفیت یادگیری را مورد آسیب قرار داده است.

 

«علیرضا کمره‌ای» با بیان اینکه با استفاده از آموزش مجازی شاهد افت پنهان هستیم، می گوید: گرچه دانش‌آموزان در کلاس مجازی حضور داشته و در امتحانات به‌‌شیوه مجازی شرکت می کنند و میانگین نمرات آنها به‌طور غیرمنتظره‌ای در این آموزش رشد داشته است اما براساس ارزیابی‌های صورت گرفته یادگیری محقق نشده است. به این ترتیب با تعطیلی آموزش حضوری در دو سال گذشته و ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی، هشدارهای جدی درباره افت تحصیلی و ترک‌تحصیل دانش‌آموزان از سوی کارشناسان مطرح می‌شود.

 

با توجه به افت محسوس یادگیری دانش‌آموزان در آموزش مجازی، آموزش حضوری از ابتدای آذرماه آغاز شد و به این ترتیب با حفظ پروتکل های بهداشتی و گروه بندی دانش آموزان، کلاس های حضوری آغاز شد و دانش آموزان براساس الگوی طراحی شده هر مدرسه به صورت حضوری در کلاس‌های درس شرکت می کنند.

 

در گذشته رنگ بندی و میزان شیوع بیماری کرونا در هر منطقه برآموزش حضوری دانش آموزان تأثیر داشت این درحالی است که در حال حاضر در مناطق قرمز مانند طبس (رنگ بندی هفته گذشته) آموزش حضوری تعطیل نشد و این مهم باعث نگرانی خانواده ها شد.

 

یکی از والدین طبسی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به افزایش بیماری کرونا در این شهرستان می گوید: با وجود افزایش این بیماری متأسفانه کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود.

 

«حسینی» با بیان اینکه فرزندم هفته گذشته هر روزه از ساعت 8 تا 12 ظهر به مدرسه می رفت، می افزاید: پس از اعتراض والدین و پیگیری های فراوان با مدیر مدرسه، کلاس ها به سه روز در هفته تقلیل یافت.

 

به گفته وی همه دانش آموزان در این سه روز در کلاس درس حضور دارند و در هر نیمکت دو نفر می نشینند و به هیچ عنوان فاصله اجتماعی رعایت نمی شود.

 

افزایش کرونا

یکی دیگر از والدین در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، ضمن گلایه مندی از بازگشایی مدارس به صورت حضوری با توجه به رنگ بندی های انجام شده، می گوید: در شهرستان طبس با توجه به افزایش شیوع بیماری می بایست برای حفظ جان دانش آموزان مدارس تعطیل می شد که این امر محقق نشد.

 

«زارعی» با اشاره به این مهم که به جز والدین شاغل، اکثرخانواده ها تمایل به حضوری بودن کلاس ها در شرایط فعلی ندارند، می افزاید: متأسفانه بنا به اعلام مدیران مدارس، برای دانش آموزانی که در کلاس ها حضور نداشته باشند در بستر مجازی کلاس برگزار نمی شود که این به منزله اجبار در حضور دانش آموزان در مدارس است.   

 

وی ضمن گلایه از عدم مدیریت ستاد ملی کرونا استان و شهرستان طبس، می گوید: با بازگشایی مدارس فرزندم در کلاس های حضوری شرکت می کرد اما با افزایش میزان شیوع این بیماری و زمزمه های ابتلا برخی دانش آموزان، خانواده ها حاضر به فرستادن فرزندم به مدرسه نیستم اما از آنجا که مدیر مدرسه اعلام کرده کلاس در فضای مجازی برگزار نمی شود و خانواده هایی که فرزندانشان را به مدرسه نفرستند باید برای دانش آموزشان معلم خصوصی بگیرند به اجبار فرزندم را راهی مدرسه می کنم.

 

 

مادر یکی از دانش آموزان طبسی که از بیماری حساسیت و آلرژی رنج می برد، در گفتگو با شبستان در بیرجند می گوید: بنا به توصیه پزشک معالجم به علت این بیماری قادر به تزریق واکسیناسیون نبوده و با توجه به شیوع این بیماری و رنگ بندی قرمز (هفته گذشته) با وجود خطرات احتمالی مایل به حضور فرزندم در مدرسه نیستم.

 

«عبداللهی» می افزاید: دخترم در پایه ششم درس می خواند و با توجه به مشکلات مطرح شده نه تنها آموزش دو روز در هفته تعطیل نشده بلکه به بهانه حفظ آبروی مدرسه و... در روز پنج شنبه هم برای دانش آموزان کلاس تقویتی برگزار می شود تا دانش آموزان با معدل بالا وارد مقطع متوسطه شوند.

 

وی با بیان اینکه در صورت تداوم مشکل حاضر به ترک نحصیل فرزندم هستم، از استاندار، فرماندار و مدیرکل آموزش و پرورش می خواهد برای حفظ جان دانش آموزان تدبیری اندیشیده و عمل کنند.

 

در ادامه گزارش معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با شبستان در بیرجند با بیان اینکه آموزش حضوری به رنگ بندی ارتباط ندارد، می گوید: در بازگشایی مدارس و آموزش حضوری رنگ بندی ملاک نیست.

 

گروه بندی دانش آموزان

«رضا یکه خانی» می افزاید: مدیر و پرسنل مدارس بر اساس مساحت کلاس دانش آموزان را گروه بندی می کنند و دانش آموزان ملزم به حضور در کلاس درس بر اساس گروه‌های اعلام شده هستند و چنانچه دانش آموزی بدون دلیل در کلاس های حضور نداشته باشد اداره کل آموزش و پرورش در قبال آنها تکلیفی نداشته و سراغ آن ها را نمی گیرد.

 

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی رعایت سرانه، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه هوا را از شاخصه های مهم و لازمه آموزش حضوری اعلام می کند و می گوید: در برخی مدارس برنامه دانش آموزان هر روزه است و گروه الف از ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح و گروه ب از ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در کلاس های حضوری شرکت می کنند.

 

یکه خانی مساحت و گنجایش کلاس، فاصله گذاری مناسب بین دانش آموزان را در برگزاری کلاس های حضوری مهم می داند و می افزاید: وقتی مساحت کلاس نسبت به تعداد دانش آموزان بزرگتر باشد(با رعایت فاصله گذاری مناسب) نیازبه گروه بندی دانش آموزان نیست.

 

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس هم در گفتگو با خبرنگار شبستان  در بیرجند با بیان اینکه متاسفانه درصد پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی طبس کمترین رتبه را در بین شهرستان های استان دارد، می گوید: از ظرفیت مربیان سلامت و مدیران مدارس و برنامه شاد جهت تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به دریافت واکسن و پوشش حداکثری واکسیناسیون دانش‌آموزان استفاده می شود.

 

«مهدی الاهی» می افزاید: کلاس های مدارس برابر دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش که به تایید ستاد ملی کرونا رسیده است، حداکثر با حضور ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هر نوبت برگزار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1125794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha