محفل انس با قرآن کریم در مسجد امام حسین(ع) شهر چورزق برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت نور الهادی اسوه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم در مسجد امام حسین (ع) شهر چورزق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه آب‌بر در محفل انس با قرآن در مسجد امام حسین(ع) شهر چورزق با اشاره به اینکه امروزه انسان در معرض معضلات روحی و روانی قراردارد و نگرانی های فراوانی اورا احاطه کرده است، گفت: انسان به شدت نیاز به انیس و مونس دارد که در کنار آن به آرامش برسد، قرآن کریم مونسی است که در شرایط عادی و نیز در بحران ها و سختی های زندگی بهترین همدم انسان باشد .

 

حجت الاسلام مهدی منصوری به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام در خصوص انس با قرآن کریم اشاره کرد و گفت: آن حضرت می فرمایند:«هرگاه کارها چون شب ظلمانی برایتان شد به قرآن پناه ببرید چون آن شفیعی است که شفاعتش پذیرفته می‌شود و شاهدی است که تصدیق شده است».

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی افزود: هدف این نهاد فرهنگی از برگزاری محافل انس با قرآن، بسط و گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم، بهره مندی مخاطبان از فرصت کشف استعدادهای نهفته در زمینه حفظ قرآن در استان و همگرایی نهادهای قرآنی و اجتماعی است.

 

ابراهیم قاسمی خاطرنشان کرد: از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد حل مشکلات موسسات قرآنی در شهرستان است که امید داریم با کمک هایی که از سوی وزارتخانه صورت می‌گیرد شاهد فعالیت هر چه بهتر این موسسات باشیم.

 

کد خبر 1126381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha