اول دی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش بین المللی علمی و فرهنگی حاج قاسم 

حجت الاسلام اصغر شاهرخی گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش بین المللی علمی و فرهنگی مکتب حاج قاسم تا اول دی ماه تمدید شد.

حجت الاسلام «اصغر شاهرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با یادآوری این مطلب که ایده همایش بین المللی علمی و فرهنگی تاریخ و ادبیات پایداری در مکتب حاج قاسم، سال گذشته همزمان با سالگرد شهید سلیمانی شکل گرفت، گفت: برای برگزاری همایشی به این مهمی نیاز به مشارکت همه نهادها و ارگان ها بود.

دبیر کارگروه فرهنگی همایش بین المللی علمی و فرهنگی تاریخ و ادبیات پایداری در مکتب حاج قاسم افزود: در همین راستا به همت دانشگاه جیرفت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، ناحیه مقاومت سپاه، کشت و صنعت، ادارات، نهادهای فرهنگی و مخصوصا با حمایت های معنوی و پیگیری های امام جمعه شهر جیرفت، برگزاری این همایش کلید خورد.

وی بیان کرد: در گام نخست پوستر همایش بین المللی مکتب حاج قاسم طراحی شده و سپس برای شرکت علاقمندان در ۲ بخش علمی و فرهنگی، فراخوان داده شد.

حجت الاسلام شاهرخی بخش علمی همایش را مختص به مقالات و پژوهش هایی با محوریت مکتب حاج قاسم دانست و ابراز کرد: همچنین امکان ارائه کتاب هایی که در این باره تالیف شده اند، نیز به این بخش امکان پذیر است.

دبیر کارگروه فرهنگی همایش بین المللی مکتب حاج قاسم آثار بخش فرهنگی همایش را دارای قالب های متنوعی برشمرد و ادامه داد:  شعر، دلنوشته، پادکست، نقاشی، خطاطی، فیلم نامه نویسی و کلیپ در این قالب ها آثار فرهنگی و هنری که دارند به دبیرخانه همایش ارسال می کنند و پس از داوری به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

 

وی حضور در بخش فرهنگی این همایش را برای عموم مردم آزاد برشمرد و اضافه کرد: در این رویداد فرهنگی نه تنها دانشجویان بلکه دانش آموزان و هنرمندان علاقمند نیز می توانند شرکت کنند.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار کرد: در بخش علمی تنها افرادی می توانند شرکت کنند که بتوانند پژوهش و تحقیق خصوصا پژوهش هایی که کنفرانسی هستند را ارائه کنند.

دبیر کارگروه فرهنگی همایش بین المللی مکتب حاج قاسم عنوان کرد: این همایش از طریق پایگاه استنادی جهان اسلام و با اخذ مجوزهای بین المللی و ملی برگزار می‌شود و فراخوان آن با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و وزارت امور خارجه در کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای اسلامی ارائه شده تا علاقمندان خارجی نیز بتوانند شرکت کنند.

وی از مهلت تمدید همایش بین المللی علمی فرهنگی مکتب حاج قاسم خبر داد و یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش، تا اول دی ماه تمدید شده است بنابراین علاقمندان بخش فرهنگی می توانند با مراجعه به سایت همایش نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های بخش فرهنگی علاوه بر امکان حضور آثار برای داوری، برگزاری شب شعر و شب خاطره و پرپایی نمایشگاه است که در بنیاد خیریه فاطمیه برگزار می‌شوند.
 
دبیر کارگروه فرهنگی همایش بین المللی مکتب حاج قاسم افزود: در اجرای این برنامه ها از  شخصیت های بین المللی و ملی، شعرا و نویسندگان برای سخنرانی دعوت شده است و شرایطی فراهم شده تا سخنرانان به صورت حضوری و یا مجازی در این همایش حضور یابند.

وی زمان برگزاری مراسم اختتامیه را ۲۲ دی ماه برشمرد و ابراز کرد: اختتامیه بخش فرهنگی در تالار فاطمیه و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شود و اختتامیه کلی همایش و بخش علمی آن نیز در دانشگاه جیرفت برگزار  می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی در خاتمه عنوان کرد: به نفرات برتر همایش بین المللی مکتب حاج قاسم جوایز نفیسی اهدا می شود.

کد خبر 1126491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha