فاطمیه فرصتی برای بیان جهاد تبیینی حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت است  

حجت الاسلام مصطفی عرب گفت: بسیار خوب است که ما به عنوان مدعیان مدافع ولایت در دفاع از حریم ولایت جهاد تبیینی حضرت زهرا (س) را در ایام فاطمیه فراموش نکنیم.

 حجت الاسلام «مصطفی عرب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: به روایتی نقل شده ۷۵ روز از رحلت نبی اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) نیز به شهادت رسیده و به دیدار پدر گرامیشان شتافتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت بزرگداشت ایام فاطمیه را تعظیم شعائر الهی برشمرد و افزود: بزرگداشت این ایام یادآور خاطرات و تاریخ ما است که برای این که بدانیم و به یادآوریم که چرا حضرت زهرا (س) اولین شهیده ولایت شد؟.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم که با توجه به شبهه افکنی های دشمنان باید در جامعه تبیین شود، عوامل انحراف جامعه اسلامی در دوران پس از رحلت رسول اکرم (ص) است.

حجت الاسلام عرب ابراز کرد: خصلت اشراف گری، لقمه حرام، حب ذات، منفعت طلبی، حب قدرت، جاه و مقام برخی از این عوامل است که در کتاب های تاریخی آمده است.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ترویج الگوی زندگی فاطمی در جامعه را مثمر ثمر خواند و ادامه داد: شهدای ما با الگو قرار دادن این سبک زندگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی اظهار کرد: شهید سیاهکالی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) نیز از این شهید به عنوان یک الگو نام برده اند، با تاسی از سبک زندگی و سیره فاطمی و برای این که جشن ازدواجش همراه با گناه نباشد، سه روز روزه گرفتند.

حجت الاسلام عرب تاکید کرد: سیره و سبک زندگی فاطمی به ما می آموزد که حضرت زهرا (س) این سیده برتر زنان عالم، برای دفاع از ولایت چگونه ایستادگی کرده و اولین شهیده راه ولایت شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت اضافه کرد: بسیار خوب است که ما به عنوان مدعیان مدافع ولایت در دفاع از حریم ولایت جهاد تبیینی حضرت زهرا (س) را در ایام فاطمیه فراموش نکنیم.

وی عنوان کرد: این بانوی مکرمه در دفاع از مولا و امام خویش خطبه فدکیه که سراسر آن مملو از مسائل اعتقادی است و با استناد به آیات قرآن کریم الگوبرداری شده تا حجت بر مردم تمام شود، را ایراد فرمود.

حجت الاسلام عرب بیان کرد: حضرت زینب (س) دردانه حضرت زهرا (س) با تاسی از مادر، برای دفاع از امام و مولای خویش به تبیین وقایع عاشورا و کربلا پرداخته و یزد و یزیدیان را رسوا کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار اخیر با خانواده های مدافعان سلامت در ایام میلاد حضرت زینب (س) به این نکته اذعان کردند که اگر امروز ما حقایق را روایت نکنیم دشمن روایت باطل و خلاف واقع می کند.


وی تاکید کرد: وظیفه امروز ما با الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی در دفاع از اسلام ناب، تبیین صحیح و پاسخ گویی به شبهات از طریق برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، است.

حجت الاسلام عرب افزود: امروز باید در عرصه رسانه با بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای به مقابله با جنگ رسانه ای و جنگ روانی دشمن رفت بنابراین نیاز است که محتوای صحیح در اختیار مردم قرار داد وگرنه محتواهای ناسالم دشمن مردم را گمراه می کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ابراز کرد: هر فردی در هر جایگاه، پست و مقامی باید به عنوان افسر جنگ نرم به تبیین وقایع تاریخ اسلام و جهاد تبیینی حضرت زهرا (س) بپردازد.

وی با یادآوری این مطلب که پس از رحلت رسول اکرم (ص) عده ای به دنبال منافع خود بودند، اظهار کرد: هرگاه ولایتمداری و پیروی از ولی امر مسلمین اولویت نباشد جامعه به سمت رفاه زدگی می رود بنابراین وظیفه ما در دفاع از حریم ولایت، تبیین است.

حجت الاسلام عرب در خاتمه عنوان کرد: برای تحقق سبک زندگی فاطمی در جامعه باید با شیوه های صحیح همچون تنوع در تبلیغات، برقراری ارتباط صحیح با مخاطبین به معرفی سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) بپردازیم.

کد خبر 1127101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha