وحدت، جان مایه پیشرفت کشور است

امام جمعه بجنورد گفت: دشمن همیشه به دنبال ضعف، رنج و بیچارگی ما بوده و امروز بیش از هر زمان، نیاز به وحدت داریم، چرا که وحدت جان مایه پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (26 آذر) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: امروز جامعه نیاز دارد به وحدت حوزه و دانشگاه، شیعه و سنی، گروه های مختلف و مسئولان و مردم که برای رفع مشکلات در کنار هم باشند.

 

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم است، گفت: دشمن همیشه به دنبال ضعف، رنج، بیچارگی ما بوده و امروز بیش از هر زمان، نیاز به وحدت داریم، چرا که وحدت جان مایه پیشرفت کشور است.

 

 

وی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال این است هر کسی که مدافع و دلسوز نظام و مردم است را پیدا کرده و او را تحریم کنند، اما دشمن بداند، آن ها هرکسی را تحریم کنند، ملت ما آن را تقدیر و حمایت خواهد کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: در ایام فاطمیه باید این بزرگ بانوی جهان اسلام را به عنوان بهترین الگو معرفی کنیم تا جوانان الگو بگیرند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای ازدواج جوانان دانست و گفت: مهریه کم و جهیزیه در توان ایشان را باید تبیین کرد تا پیوند بین جوانان به آسانی شکل گیرد.

 

 

وی اظهارکرد: مهریه باید در حد توان باشد، اگر این نباشد معقولانه و عاقلانه نیست و حتی اسلامی و دینی نیز نیست، مهریه فاطمه زهرا حدود ۵۰۰ درهم بوده که حدود ۶ سکه امروزی است.

 

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مهریه امروزی که برای دختران خود قرار می دهیم آیا در حد توان داماد است، افزود: اگر پیرو حضرت فاطمه زهرا (س) و پیامر گرامی هستیم باید مهریه های سنگینی نگیریم، مهریه محبتی نخواهد آورد و زندگی را مستحکم نمی کند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری همچنین در خصوص توجه به نیروی انسانی کارآمد در دستگاه ها و اداره ها بیان کرد: نیروی انسانی سرمایه های هر سازمان هستند و هم اینک باید برای رفع مشکلات آنان تلاش کرد، اگر اختلاف هایی وجود دارد باید کنار بگذاریم و همدیگر را یاری کنیم.

 

 

کد خبر 1127908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha