۳ هزار واحد مسکن در  نهبندان احداث می شود

بیکی گفت: احداث سه هزار و ۱۰۰ واحد در دو سال اخیر در طرح مسکن محرومین و اقشار کم درآمد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (27 آذر) در نشست هم اندیشی فعالیت های عمرانی روستایی در شهرستان نهبندان اظهار کرد: ۷۲ درصد منازل روستایی نهبندان مقاوم سازی شده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازها باید تشدید شود، افزود: طرح هادی یک طرح کالبدی برای این است که ساخت و سازها در یک چارچوب درست قرار بگیرد نه اینکه محدودیت هایی برای روستاییان ایجاد شود.

 

بیکی بیان کرد: برای معیشت روستائیان برخی نقاط روستایی نیاز به زمین به عنوان محل دامداری و کارهای اقتصادی دارند که باید در این راستا به روستائیان در راستای موراد بهداشتی کمک کرد.

 

وی گفت: در بحث واگذاری زمین؛ زمین باید به افراد متقاضی واقعی تحویل شود و تامین زیرساخت ها همانند برق، آب و گاز فراهم باشد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه مجموعه بنیاد مسکن باید با تسریع در امور مسکن، روستائیان را حمایت کنند، گفت: در شهرستان مرزی نهبندان باید نگاه مبتنی بر مرز هم در دستور کار باشد.

 

بیکی افزود: دهیاران باید موضوعات مرتبط با عمران روستایی را به عنوان یک مرجع مدنظر داشته باشند؛ یکی از نیازهای مردم حوزه مسکن است و دولت بر اساس رسالت و تعهد خود قانون جهش مسکن را مصوب کرده است که با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده در سال یک میلیون مسکن را در اختیار مردم قرار دهد.

 

وی بیان کرد: به لحاظ مقاوم سازی رتبه خوبی در بین شهرستان های استان داریم و بیش از سه هزار و ۱۰۰ واحد در دو سال اخیر در طرح مسکن محرومین و اقشار کم درآمد آغاز شده است.

 

 

 

کد خبر 1128217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha