نماز از حالت شعاری به سمت مباحث معرفتی و تبیینی سوق داده شود

حجتالاسلام قاضی دزفولی گفت: باید تلاش کنیم که نماز از حالت شعاری و تبلیغی صرف خارج و به سمت مباحث معرفتی و تبیینی سوق داده شود.

«حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در حاشیه جلسه ستاد اقامه نماز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: بسیار مسرت‌بخش است که دستگاه‌های اجرایی به صورت رسمی و عملی ستاد نماز تشکیل داده‌اند.

 

امام جمعه دزفول افزود: یکی از مسائل شهرستان علی‌رغم حساس بودن ما این است که بعضی از مدیران تفکر فرهنگی ندارند و صرفا با نگاه کاری به امور می‌نگرند.

 

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که نماز از حالت شعاری و تبلیغی صرف که شرط لازم است ولی کافی نیست خارج شده و علاوه بر آن به سمت مباحث معرفتی و تبیینی سوق داده شود.

 

حجت‌الاسلام قاضی تصریح کرد: اغلب احادیث نماز بیان می‌شود ولی باید نماز را تبیین کرد تا در دل و جان جوان نهادینه شود؛ بسیاری از اوقات دعوت با عمل اثری بسیار بیشتر از دعوت زبانی دارد.

 

وی با بیان روایاتی از پیامبر (ص) در خصوص روح نماز عنوان کرد: باید برای تعریف روح نماز هدفگذاری کرد و می‌توان در این راستا کارهای علمی و پژوهشی در خصوص نماز و اثرات آن در زندگی و روح و روان انسان انجام داد.

 

کد خبر 1128281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha