حمایت از کسب و کارهای نوین فرهنگی اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی مد نظر است

امیدبخش گفت: حمایت از کسب و کارهای نوین فرهنگی و استارت آپ ها اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی مد نظر قرار گرفته است و این جشنواره در تمام کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی امیدبخش»، امروز (یکشنبه 28 آذر) در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در جمع خبرنگاران، گفت: حمایت از کسب و کارهای نوین فرهنگی و استارت آپ ها در این جشنواره مد نظر قرار گرفته است و این جشنواره در تمام کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه آنچه می بایست مورد اهمیت باشد بر اساس جغرافیا و نگاه اقلیم خودمان نگاه متفاوتی با سایر استان ها وجود داشته باشد، تاکید کرد: بحث هنرهای بومی شیراز و مکتب شیراز را در فراخوان گنجاندیم و با مدیریت اجرایی موسسه فرهنگی هنری «مهر کتاب نیازمند» اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه نوشت افزار یکی از دغدغه جدی اهالی فرهنگ است و آنچه که در نوشت افزار بوده جزیی از فرهنگ وارداتی بوده است و نوشت افزار با رویکرد هویت بصری هنرهای شیراز اجرایی می شود، اضافه کرد: در معرفی هنرهای شیراز و فرهنگ فارس دارای جنبه متنوعی است که می تواند در جشنواره مورد توجه باشد و بخش دوم هم بخش آزاد است که کالا و هدایای فرهنگی را مدنظر قرار می دهد و از امروز این جشنواره آغاز به کار می کند و انتهای دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار است و اوایل بهمن ماه داوری می شود و همزمان با دهه فجر مراسم نهایی برگزار خواهد شد.

امیدبخش با یادآوری این مطلب که در حوزه های کودک و نوجوان کمتر کار شده است و در بحث جمع آوری آثار بخش دانش آموزی هم مورد توجه قرار داده ایم، افزود: در هر 2 بخش دانش آموزی و آزاد به نفر اول چهار میلیون تومان، نفر دوم میزان 2 و نیم میلیون و نفر سوم یک و نیم میلیون تومان هدیه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که روی آن تاکید داریم آثار برگزیده را با تولید کنندگان فرهنگ و هنر هماهنگ می کنیم، افزود: قالب کار قالب حوزه فرهنگ است و هر جنبه هنری و اثری به تولید برسد می تواند به عنوان یک کالای فرهنگی برسد و سعی شده است هویت بخشی به هنرهای بومی و مکتب شیراز را بپردازیم.

امیدبخش در مورد دومین جشنواره کتاب فارس هم گفت: داوری بحث آثار رسیده به دبیرخانه کتاب سال استان فارس تا اواخر آذرماه به سرانجام می رسد و بر اساس هماهنگی آئین پایانی این رویداد فرهنگی را خواهیم داشت.

کد خبر 1128634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha