۱۸ کیلومتر باند دوم در نهبندان زیر بار ترافیک رفت

بیکی گفت: تاکنون ۱۸ کیلومتر باند دوم در شهرستان نهنبدان اجرا شده که در کاهش تصادفات تاثیر جدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (30 آذر) در مراسم تجلیل از کارکنان مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نهبندان که به مناسبت هفته حمل و نقل جاده ای و راهداری صورت گرفت، اظهار کرد: حوزه و صنعت حمل و نقل یکی از بخش های پر درآمد و فعال اقتصادی کشور بعد از صنعت نفت است که رسالت اصلی آن ایمن سازی است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه حمل و نقل جاده ای همانند خون در شریان اصلی است، گفت: راهداری و راه و شهرسازی از بخش اقتصاد هر منطقه و کشور پشتیبانی کرده و بستر مناسبی برای جابه جایی فراهم می کنند.

 

وی ضمن پاسداشت زحمات راهداران در بخش دولتی و خصوصی، افزود: نهبندان بیش از سه هزار و 600 کیلومتر انواع راه را دارد که در کنار اعتبارات به نیروی انسانی متعهد، ماهر و دارای شناخت کافی هم نیاز دارد.

 

وی یکی از فلسفه های راهداری و حمل و نقل جاده ای را ایمن سازی راه ها برای کاهش حوادث جاده ای عنوان کرد و گفت: تاکنون 60 کیلومتر روکش در محور نهبندان انجام شده که با این عدد وضعیت روکش شهرستان از وضعیت نامطلوب خارج می شود.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: محور نهبندان، کریدور اصلی به جنوب شرق است و اولویت اصلی ایمن سازی با این محور و ایجاد باند دوم است.

 

بیکی گفت: 250 میلیارد تومان برای باندهای دوم به حوزه راه و شهرسازی با سفر ریاست جمهوری تزریق می شود که عدد مناسبی است.

 

وی گفت: تاکنون 12 کیلومتر باند دوم در سال 98 اجرا و 6 کیلومتر باند دوم در هفته دولت در نهنبدان اجرا شده که در کاهش تصادفات تاثیر جدی داشته است.

 

فرماندار نهبندان در پایان ضمن اینکه روز راهدار را به زحمت کشان این عرصه تبریک گفت و افزود: امیدواریم ایمنی جاده ها نهنبدان و کشور افزایش یابد چراکه 24 هزار نفر کشته در سال داریم که بیشتر افراد دچار معلولیت می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات راهداری امسال افزایش یافته است لذا امیدواریم اعتبارت راه های روستایی ملی شود.

کد خبر 1129358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha