نمایشگاه کوچه های بنی هاشم کاری فرهنگی در راستای ترویج معارف فاطمی است

حجت الاسلام محمدصادق سرحدی گفت: تعدادی از جوانان و نوجوانان روستای یدالله آباد (زمین بند سرحدی) در حرکتی خودجوش و پس از ۳ ماه کار و تلاش مداوام، نمایشگاه کوچه های بنی هاشم را در این روستا راه اندازی کردند.

حجت الاسلام «محمد صادق سرحدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: در آستانه ورود به ایام فاطمیه یکی از کارها و ایده هایی که در برخی از شهرها و روستاها انجام می شود، ساخت سازه ای در قالب طرح نمایشگاه کوچه های بنی هاشم است.

امام جماعت مسجد سیدالشهداء روستای یدالله آباد کهنوج افزود: در همین راستا تعدادی از جوانان و نوجوانان روستای یدالله آباد (زمین بند سرحدی) در حرکتی خودجوش و پس از ۳ ماه کار و تلاش مداوام، نمایشگاه کوچه های بنی هاشم را در این روستا راه اندازی کردند.

 وی برپایی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم را یک کار فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ و معارف فاطمی، دانست و بیان کرد: نمایشگاه های اینچنینی زمینه آشنایی بیشتر نسل جوان امروز با سیره عملی و رفتاری حضرت صدیقه طاهره (س) را فراهم می کند.

حجت الاسلام سرحدی ابراز کرد: به تصویر کشیدن گوشه ای از مصائب و سختی هایی که حضرت فاطمه زهرا (س) در راه دفاع از ولایت حَقه آقا امیرالمؤمنین (ع) متحمل شدند، از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می رود.

امام جماعت مسجد سیدالشهداء روستای یدالله آباد کهنوج نمایشگاه کوچه های بنی هاشم را دارای بخش ها و غرفه های متعددی، برشمرد و ادامه داد: غرفه های شهداء، غدیر، رحلت، سقیفه، باغ فدک، خانه حضرت علی (ع)، مسجد پیامبر (ص)، خیمه امام زمان (عج)، بیت الاحزان، قبرستان بقیع، شمعی برای مادر و غرفه دلنوشته، بخش های این نمایشگاه است.

وی با اشاره به این که نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در مجاورت مسجد سیدالشهداء برپا شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه در اولین روز از ایام فاطمیه با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه و چند تن از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

حجت الاسلام سرحدی اضافه کرد: مشتاقان فرهنگ عظیمی فاطمی می توانند تا پایان ایام فاطمیه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب از بخش های نمایشگاه کوچه های بنی هاشم بازدید کنند.

امام جماعت مسجد سیدالشهداء روستای یدالله آباد کهنوج با اشاره به اقامه عزای فاطمی در مسجد روستا، عنوان کرد: در سایه عنایات حضرت صدیقه کبری (س)، هیئت ثاراللّٰه توانست برای اولین بار عزای حضرت فاطمه زهرا(س) را در ایام فاطمیه اول اقامه کند.

وی در تشریح این مطلب، بیان کرد: مسئولین هیئت ثاراللّٰه با دعوت از یک سخنران و مداحان جوان و بومی منطقه، اقدام به برگزاری مجالس عزای فاطمی کردند.

حجت الاسلام سرحدی افزود: علاوه بر این نیز در ایام فاطمیه دوم به همت هیئت ثارالله به مدت ۵ شب مراسم عزاداری همراه با مداحی برگزار می شود.

امام جماعت مسجد سیدالشهداء روستای یدالله آباد کهنوج ابراز کرد: هیئت ثاراللّٰهِ، اولین هیئت مذهبی شهرستان کهنوج است که اقدام به اخذ مجوز رسمی از اداره تبلیغات اسلامی کرده است.

وی اظهار کرد: چند سالی از تاسیس این هیئت نمی گذرد اما با توجه به پتانسیل و ظرفیت مذهبی بالایی که در بین اهالی روستا وجود دارد، به طور قاطع می توان گفت؛ که این هیئت، فعالترین هیئت روستایی شهرستان کهنوج است.

حجت الاسلام سرحدی در خاتمه عنوان کرد: هیئت ثاراللّٰه در بیشتر مناسبت های مذهبی سال، با پشتیبانی و حمایت های اهالی روستا، اقدام به برگزاری مراسم می کند.

کد خبر 1129468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha