خواب یک قاری از برادر شهیدش/گروه تواشیح ثقلین خط شکن شد

همزمان با برگزاری مهمترین و بزرگترین رویداد قرآنی کشور در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هر شب گفتگوی ویژه ای با حضور اساتید بین المللی قرآن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ همزمان با برگزاری  مهمترین و بزرگترین رویداد قرآنی کشور در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هر شب گفتگوی ویژه ای با حضور اساتید، قاریان و حافظان برتر ادوار گذشته این رقابت ها برگزار می شود.

 

مهمان شب دوم چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استاد محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان و حائز رتبه اول این رقابت ها در دوره سیزدهم بود. 

پورزرگری با اشاره به کسب رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: در سال ۱۳۷۳ مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی شهر سمنان برگزار شد و این حقیر به عنوان شرکت کننده در رشته قرائت تحقیق به قرائت قرآن پرداختم و با توجه به حضور سخت رقبا و نزدیک بودن تلاوتهای  شرکت کنندگان قرعه به نام این حقیر افتاد  و در سن ۲۴ سالگی موفق به کسب رتبه اول شدم.

 

 وی با اشاره به فعالیت خود در سال های قبل از کسب رتبه اول قرائت قرآن در گروه تواشیح قدر عنوان کرد: با تشکیل گروه همخوانی قرآن و تواشیح قدر موفق به کسب رتبه اول طی سال های ۷۰ تا ۷۲ در مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته تواشیح شدیم  اما در سال ۱۳۷۳ همزمان با شرکتم در رشته قرائت تحقیق؛ گروه تواشیح ثقلین اهواز با حضور استاد دغاغله و استاد سید کریم موسوی تحولی شگفت در مسابقات شکل دادند و به عنوان یک پدیده بی نظیر با اختلاف بارزی در کشور اول شدند.

 

 گفتنی است در سال ۱۳۷۳ استاد گرامی در رشته حفظ قرآن کریم از استان خراسان رضوی حائز رتبه اول شد و در مسابقات بین‌المللی همان سال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران  مقام اول را به خود اختصاص داد.


 

این قاری بین‌المللی با اشاره به خاطره و یاد و نام برادر شهیدش در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد حمیدرضا پورزرگری برادر کوچکتر من طی سال ۱۳۶۷ در یکی از عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت دست یافت ایشان با آن که یک سال از من کوچکتر بودند در جلسات قرآن استاد سید محسن موسوی بلده حاضر می‌شدند اما ما به  قرائت قرآن دست یافتیم و ایشان به عمل قرآن رسید.

 

 پورزرگری با اشاره به رویای برادر شهیدش در مورد تلاوت قران کریم خاطرنشان کرد: کمتر پیش می‌آید که از برادر شهیدم خوابید ببینم اما معدود دفعاتی که این اتفاق رخ داده  به صورت واضح و روشن به یاد دارم که ایشان پس از شهادتشان به من گفت: "هر وقت قرآن می خوانی من در کنارت نشستم"

 

کد خبر 1129596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha