پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در نهبندان

بیکی از اجرای طرح آسمان و سحاب بنیاد برکت در نهبندان به عنوان نمونه کشوری خبر داد و گفت: بنیاد برکت در دو سال اخیر در این شهرستان ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۱ دی) در جلسه ای که پیرامون بررسی اقدامات انجام شده در ارتباط با طرح های اشتغالزایی سحاب و آسمان بنیاد برکت برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ٣۴ صندوق خرد در روستاها با سرمایه بیش از یک میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان از سال ۱۳۹۸ تاکنون در نقاط مختلف روستایی ایجاد شد.

 

فرماندار نهبندان در ادامه عنوان داشت: تعداد یک هزار و ۴۵۸ طرح از متقاضیان با پرداخت حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به اجرا درآمده و تعداد ١٢۵ متقاضی نیز در نوبت پرداخت تسهیلات توسط بانک عامل هستند که تعداد ٢۴٠ خانوار مهاجرت معکوس در شهرستان اتفاق افتاده است.  

 

وی افزود: تعداد صندوق های قرض الحسنه پشتیبان کسب و کار و گروهای توسعه محلی در روستاهای هدف شهرستان ٣۴ صندوق با میزان سرمایه گذاری یک میلیارد و ١٢٨ میلیون تومان است.

 

وی با بیان اینکه طرح های آسمان و سحاب نهبندان به عنوان نمونه کشوری در بنیاد برکت انتخاب شدند، گفت: نرخ بیکاری در شهرستان نهبندان با ایجاد بستر اشتغال در بخش های مختلف بسیار کاهش پیدا کرده است و طرح های آسمان و سحاب در ١۶ رسته از جمله صنایع دستی، خدمات گردشگری، ورزشی، پرورش مرغ و ماکیان، تولیدی پوشاک و ... معرفی، ۵٠ طرح مربوط به شهر شوسف و مابقی در روستاهای شهرستان انجام شده است.

 

فرماندار نهبندان ضمن تقدیر از توجه بنیاد برکت به اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغال زایی در نهبندان و متولیان امر در شهرستان، گفت: مدت اجرای این تفاهم‌نامه ۵ ساله بود اما طی دو سال اولیه کلیه تعهدات و اقدامات به سرانجام رسید لذا تا سال ۱۴۰۲ درخواست تخصیص سهمیه جدید تسهیلات اشتغال زایی از سوی بنیاد برکت هستیم.

 

گفتنی است در ابتدای این نشست، روشندل مدیر اجرای طرح های سحاب و آسمان بنیاد برکت در نهبندان گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای بهینه طرح ها ارائه داد.

 

کد خبر 1129770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha