درخواست ۱۴۵ سازمان غیردولتی از سازمان ملل برای محافظت از فلسطینی ها

شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطینی از سازمان ملل خواسته است تا از غیرنظامیان فلسطینی در برابر حملاتی که توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی انجام می‌شود و توسط ارتش این رژیم حمایت می‌شوند، محافظت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «پرس تی وی»، شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطینی از سازمان ملل خواسته است تا از غیرنظامیان فلسطینی در برابر حملاتی که توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی انجام می‌شود و توسط ارتش این رژیم حمایت می‌شوند، محافظت کند.

در بیانیه ای، این شبکه که شامل 145 سازمان استاز سازمان ملل خواست که اقدامات فوری برای تأمین حفاظت بین المللی از فلسطینی ها در بحبوحه تشدید حملات شهرک نشینان به ویژه در بخش شمالی کرانه باختری اشغالی انجام دهد.

این گروه ها تشدید خشونت شهرک نشینان را بخشی از تلاش های اسرائیل برای «اخراج اجباری» فلسطینی ها توصیف کردند و خاطرنشان کردند که این حملات «جنایت جنگی» است.

در این بیانیه آمده است که این حملات به عنوان بخشی از یک جنگ آشکار و سیستماتیک انجام می شود و  چیزی جدا از سیاست اسرائیل در پاکسازی قومی فلسطینیان در سرزمین های اشغالی نیست.

شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطین همچنین از سازمان ملل خواست که بر اسرائیل فشار بیاورد تا اقدامات خود علیه فلسطینی‌ها را که به گفته آنها «جنایت جنگی» است، متوقف کند.

این شبکه همچنین خواستار اتخاذ همه اقدامات لازم برای حمایت از حق فلسطینی ها برای ماندن در سرزمین خود و توقف همه اقدامات اسرائیل برای تخلیه سرزمین های بومی فلسطینی ها شد.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت فعال کردن کمیته‌های حفاظت و امنیت مردمی و تامین نیازهای لازم برای مقابله با «افراط‌گرایی و نژادپرستی» تاکید شده است.

این شبکه همچنین خواستار تشکیل یک جبهه گسترده بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و گسترش کمپین های بین المللی همبستگی با مردم فلسطین و حقوق مشروع آنها شد.

این بیانیه همچنین خواستار محاکمه رژیم اشغالگر و پاسخگویی به جنایاتی که علیه مردم فلسطین شده است.

شهرک نشینان اسرائیلی به طور معمول درگیر اعمال خشونت آمیز و خرابکاری علیه فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی می شوند.

فلسطینی ها از افزایش شدید حملات شهرک نشینان به روستاهای خود که مورد حمایت ارتش اسرائیل هستند، خشمگین هستند.

گروه حقوق بشر اسرائیلی B’Tselem صدها مورد از این گونه حملات شهرک نشینان را تنها در سال جاری ثبت کرده است.

با این حال، مقامات اسرائیل به ندرت حملات شهرک نشینان اسرائیلی به فلسطینی ها و اموال آنها را مورد پیگرد قانونی قرار می دهند. از این رو، اکثریت قریب به اتفاق پرونده ها به دلیل شکست عمدی پلیس در بررسی صحیح بسته می شود.

خشونت شهرک نشینان شامل آتش زدن اموال و مساجد، پرتاب سنگ، ریشه کن کردن محصولات زراعی و درختان زیتون، حمله به خانه های آسیب پذیر و سایر اقدامات است.

کد خبر 1131306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha