تدارک ۱۱۳ برنامه فرهنگی هنری برای دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در شمال استان کرمان

علیزاده گفت: برنامه های کمیته مربوطه در هفت محور کلی شامل ۱۱۳ برنامه است ضمن اینکه برنامه های متعدد دیگری نیز خارج از این جدول اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، سه شنبه(۷ دی) در نشست خبری اعلام برنامه های کمیته فرهنگی هنری ستاد دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در راستای ترویج مکتب یکی از رویکردهای مهم و مؤثر این کمیته برنامه ریزی در راستای استفاده از ظرفیت ها و قالب های فرهنگی و هنری است.
 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برنامه های این کمیته در هفت محور کلی شامل برگزاری برنامه ها، محافل قرآنی و ادبی؛ مسابقات فرهنگی، هنری؛ تولیدات، نمایشگاه ها، همایش های فرهنگی و هنری با ۱۱۳ برنامه است؛ اظهار کرد: این برنامه ها مهمترین و شاخص ترین را شامل می شود زیرا برنامه های دیگری هم خارج از این کمیته{توسط مجموعه های مختلف} رقم می خورد.

 

 

وی ادامه داد: برنامه های کمیته فرهنگی هنری شامل ۶۵ برنامه شاخص شهرستانی، ۴۵ برنامه استانی و سه برنامه ملی است که نهادهایی از جمله کانون های مساجد ۶ برنامه که یکی ملی و مابقی استانی است؛ اتحادیه مؤسسات قرآنی هفت برنامه؛ بسیج هنرمندان ۹ برنامه؛ آموزش و پرورش دو برنامه اصلی؛ نهاد کتابخانه های عمومی ۹ برنامه دارد.

 

 

علیزاده ادامه داد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان نیز پنج برنامه، معاونت فرهنگی هنری سپاه ثارالله و مرکز آفرینش های فرهنگی هنری دو برنامه کلی، حوزه هنری استان ۱۳ برنامه تولید محور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۶ برنامه و اداره کل ارشاد استان نیز ۱۰ برنامه برای سالگرد حاج قاسم دارد.

 

 

 

وحید محمدی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز از برگزاری رویداد سراسری تئاتر سردار آسمانی از ۱۷ تا ۲۱ دی ماه خبر داد و گفت: تعداد زیادی از هنرمندان در ۴ نقطه از شهر کرمان و در شهرها و روستاها اجرا دارند و برگزاری شب های خاطره با حضور همرزمان شهید سلیمانی از دیگر برنامه ها است.

 

 

 

احمد فتحی زاده، رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم از اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری آواها و نغمه های مقاومت خبر داد که تفاهم نامه آن در هفته آینده نهایی می شود ضمن اینکه ۱۶ محفل انس با قران محوری نیز در شهرستان های حوزه شمال استان برگزار می شود.

 

 

 

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان هم از جمله برنامه های شاخص را سومین رویداد سراسری سرود سردار آسمانی با آیین اختتیامه در ۱۳ دی ماه؛ برگزاری مسابقات استانی قرآن مدهامتان در شهرستان انار ۱۵ تا ۱۷ دی ماه، طرح سه شنبه های تکریم با عنوان شکوه مادری در مساجد، نشست های بصیرتی در مساجد و... نام برد.

 

 

 

نجمه خاتون خداترس، معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم انتشار مجموعه قصه های یاور در فضای مجازی با برداشت از زندگی سردار حاج قاسم با همکاری مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج، ویژه برنامه مجازی با حضور کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوان استان های فارس و اصفهان؛ نمایشگاه پوسترهای «نوجوان مرد» در محل اداره کل و انتشار در فضای مجازی که با مشارکت بسیج کانون پرورش فکری و حوزه هنری آماده شده است؛ نمایشگاه از تبار باران(۳۰ تابلو دست ساز اعضای کانون های فکری کودکان و نوجوانان استان در دانشگاه فرهنگیان و ماهان با موضوع شهدا) را مهمترین برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

 

 

 

وی پیگیری چاپ کتاب قصه های بزرگ با موضوع شهدا و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، پیگیری تولید محتوا از زندگی سردار شهید حاج حسین پورجعفری و پیگیری چاپ رمان با موضوع زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی را از دیگر برنامه های این اداره کل نام برد.







 

کد خبر 1131614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha