هیجان انگیزه اصلی شهادت دانش آموزان نبود/ ضرورت حفظ خون شهدا

جانثاری با اشاره به اینکه دشمن علیه شهادت نوجوانان و جوانان شبه افکنی می کند، گفت: هیجان انگیزه اصلی ورود به میدان جنگ و شهادت دانش آموزان و دیگر شهدا نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمدرضا جانثاری در یادواره شهدای دانش آموز و معلم تیران و کرون به روایتگری و بیان واقعیت دفاع مقدس اشاره کرد و اظهارداشت: کسی که اولین خبر  را منتشر می کند آن پیروز این صحنه به حساب می آید و باید در امر دفاع مقدس و جلوگیری از شبه افکنی دشمن پیشتاز روایتگری باشیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: دشمن تحریک احساسات جوانان و نوجوان توسط نظام را عامل حضور در جبهه جنگ می داند در حالی که هیجان انگیزه اصلی ورود به میدان جنگ و شهادت دانش آموزان و دیگر شهدا نبود.

وی ادامه داد: اگر انگیزه دنیایی و هیجان اساس این جریان باشد آنان خیلی راحت با بهای دنیایی باید منصرف می شدند در حالی که چنین نبود و همواره به دنبال جلب رضایت خانواده خود برای عزیمت به جبهه های جنگ بودند و از طرفی هم در وصیت نامه خود اهداف بلندی را بیان کرده اند.

 

جانثاری اضافه کرد: استدلال این افراد در وصیت نامه ها حاکی از حکمت و دانش بالای آنان بود که فراتر از تحصیلات دانشگاهی و سن و پست و مقام است.

وی با بیان اینکه باید برای مبارزه با تهاجم دشمن و این شبه افکنی ها کار کرد، اذعان داشت: این وظیفه همگانی برای همه افراد و از اهداف اصلی برگزاری این یادواره ها و برنامه های ایثار و شهادت است.

معاون استاندار اصفهان خطر و آسیب تحریف عقاید را پر ضرر برای جامعه دانست و اذعان داشت: مراقب تحریم و تخریب افکار عمومی باید باشیم.

 

*ضرورت حفظ خون شهدا

 

معاون استاندار اصفهان با انتقاد از اینکه برخی افراد با رفتار و عملکرد خود خون شهدا را پایمال می کنند، یادآورشد: برای حفظ و جایگاه و حرمت خون شهدا باید در عمل شجاعانه و صادقانه کار کنیم و مسئولان در این مسئولیت خود و پست سازمانی که برای آن خون های ریخته شده نباید خیانت کنند و معامله ای به ضرر مردم انجام دهند.

وی ادامه داد: یادواره شهدا و برنامه هایی که برای حفظ خون شهدا پیش بینی شده فرصتی است تا به خود بیاییم و اعمال خود را بررسی و رصد کنیم که دچار خسران نشویم.

 

جانثاری با بیان اینکه بسیاری از معلمان و دانش آموزان در کنار همدیگر شهید شدند، اضافه کرد: آنان با همدیگر در یک آزمون و امتحان یکسان قبول شدند و امروز نیز معلمان مسیر را برای هدایت و پیشرفت دانش آموزان در راه سعادت فراهم سازند.

کد خبر 1132286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha