رانت خواری و آقازادگی از مصادیق بروز فتنه/ لزوم شناخت فتنه‌های جدید

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر ضرورت شناخت منشاء فتنه‌ها گفت: پدیده رانت خواری و آقازادگی و مواردی که موجب ایمان سوزی مردم می‌شود، فتنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» شب گذشته( چهارشنبه، ۸ دی ) در ویژه برنامه ۸ دی در دانشگاه فرهنگیان رشت، اظهار کرد: یوم الله ۸ دی به جهاتی با یوم الله ۲۲ بهمن باارزش تر است و دارای اهمیت بالایی است زیرا انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن تاسیس شد اما ۸ دی تثبیت نظام اسلامی بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش خواص در ایجاد فتنه ۸۸ که در پیروزی انقلاب اسلامی از عناصر تاثیرگذار بودند افزود: در یوم الله ۹ دی ملت ایران با هوشیاری، بصیرت و پشتیبانی از ولی فقیه خود اجازه ندادند حوادث تلخ تاریخ اسلام تکرار شود.

 

وی در ادامه خروش گیلانیان یک روز زودتر از سراسر کشور در مقابله با فتنه‌گران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه همراهی با ولایت و تبعیت از موازین اسلامی ریشه در تاریخ گیلان دارد اظهارکرد: گیلانیان همواره پیشقدم در حمایت از نظام و انقلاب اسلامی هستند و با حمایت و پشتیبانی از رهبر خود در میدان حضور دارند.

 

مهدوی با بیان اینکه فتنه علیه انقلاب اسلامی ایران همچنان ادامه دارد، آزمایش را یکی از سنت‌های الهی برای کمال یافتن انسان دانست و اذعان کرد: نباید تصور کرد که فتنه در ۹ دی ماه سال ۸۸ تمام شد و فتنه‌های دیگر رخ نمی‌دهد بلکه باید هر لحظه منتظر فتنه بوده و آمادگی لازم برای مقابله با آن را نیز داشته باشد.

 

وی با تاکید بر شناخت منشا فتنه‌ها بر هوشیاری و بصیرت مردم در مقابله با آن تاکید کرد و بیان داشت: از آنجایی که به سمت تشکیل تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم، یقینا فتنه‌های داخلی و خارجی زیادی خواهیم دید.

 

مهدوی ادامه داد: برخی خواص در فتنه ۸۸ همانند صدر اسلام برای خود حق ویژه می‌طلبیدند و برای این امتیاز طلبی فتنه را ایجاد کردند.

 

حجت الاسلام مهدوی تبیین عوامل فتنه ۸۸ را یک ضرورت دانست و با تاکید بر اینکه باید در برابر فتنه امروز هوشیار بوده و آن را به خوبی بشناسیم خاطرنشان ساخت: پدیده رانت‌ خواری و آقازادگی از مصادیق بروز فتنه و موجب یاس و ناامیدی مردم است و باید با آن مبارزه کرد.

کد خبر 1132316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha