فرهنگ ایثار و شهادت ایران را مهد تمدن اسلامی کرده است

کوشکی جهرمی گفت: مهد تمدن اسلامی بودن ایران در گروی فرهنگ ایثار و شهادتی است که پس از دفاع مقدس در کشور حاکم شد و برای عبور از تهدیدات و پیروزی بر دشمنان و برخورداری از امنیت در کشور باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

«سعید کوشکی جهرمی»، در مراسم استقبال رسمی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در فرودگاه «شهید آیت الله دستغیب» شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: امروز مردم فارس میزبان 9 شهید والا مقام دوران دفاع مقدس هستند که پنج شهید گمنام هستند و یک شهید گمنام در مرکز «07» کازرون تدفین خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس با گرامیداشت روز «بصیرت» افزود: چهار شهید گمنام نیز در چهار نقطه شهر شیراز شامل مرکز علم و فناوری، مرکز پشتیبانی نیروی دریایی سپاه، پادگان هوا فضای سپاه و مرکز آموزشی امام علی (ع) بسیج سپاه استان تدفین خواهند شد.

وی اضافه کرد: تمام این 9 تن شهدای گرانقدر ما روز 16 دی و مصادف با شهادت حضرت فاطمه (س) تشییع و تدفین خواهند شد و 250 شهید سرافراز دفاع مقدس در 16 دی در سراسر کشور تدفین خواهند شد.

کوشکی جهرمی تاکید کرد: از میان شهدای تازه تفحص شده، چهار پیکر مطهر متعلق به شهدای با نام است که شامل شهید «حبیب الله حقیقی»، ۱۸ ساله از روستای مبارک آباد شهرستان قیروکارزین، شهید «علی اصغر شهبازی»، ۱۵ از روستای دهبه شهرستان قیروکارزین، شهید «معین الدین کهن فتح آبادی»، ۲۳ ساله از روستای فتح آباد شهرستان خفر و شهید پاسدار «فیض الله کنعانی حقیقی»، ۱۹ ساله از شیراز هستند که این چهار شهید در شهرستان های خود در 16 دی تدفین خواهند شد.

وی ادامه داد: صبح روز 16 دی ساعت هفت و نیم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) وداع با شهیدان را داریم و هشت و 30 دقیقه پیکر شهدا به سمت خیابان «حضرتی» تشییع می شوند و شهیدان برای تدفین در نقاط ذکر شده در شهر شیراز اعزام خواهند شد.

کوشکی جهرمی با اشاره به کشور ایران به عنوان مهد تمدن اسلامی در جهان عنوان کرد: مهد تمدن اسلامی ما در گروی فرهنگ ایثار و شهادتی است که پس از دفاع مقدس در کشور حاکم شد و برای عبور از تهدیدات و پیروزی بر دشمنان و برخورداری از امنیت در کشور باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این ارزش را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت موجب افزایش قدرت ما در حفظ سرحدات جمهوری اسلامی خواهد شد و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با از خود گذشتگی اجازه ندادند یک وجب از خاک ما به دست دشمنان بیفتد.

کد خبر 1132514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha