اجرای ۵۰ عنوان ویژه برنامه دومین سالگرد شهادت سردار دلها در خراسان جنوبی

کریمیان گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه از جمله شب شعر، شب خاطره، پخش نماهنگ، کارگاه آموزشی و پویش سردار دل ها و رونمایی از کتاب به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار دل ها در خراسان جنوبی برگزار می شود.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: شهید سلیمانی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های ایران اسلامی و فرهنگ ساز در جامعه جهانی است و شخصیتی انسان‌ساز و مکتب‌ساز دارد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه اهالی فرهنگ، ادب و هنر با تولید و ارائه آثار ارزشمندشان می‌توانند مسیر و تفکر سردار سلیمانی را ادامه دهند، گفت: هنر و هنرمندان انقلابی می توانند شخصیت و مکتب حاج قاسم سلیمانی را به جهانیان معرفی کنند.

 

وی با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: حوزه هنری خراسان جنوبی در نظر دارد تا به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها بیش از 50 عنوان برنامه در قالب های مختلف جهت معرفی شخصیت و تفکر این شهید بزرگوار اجرا کند.

 

کریمیان ادامه داد: تولید و پخش نماهنگ های مختلفی از جمله «شهیدالقدس»، «به وقت شام»، «ابابیل» و «مالک میدان» و پخش مستند کوتاه «جای پای حاج قاسم» و «یاران خراسانی سردار» از سیمای استان از مهم ترین برنامه های حوزه هنری خراسان جنوبی جهت بزرگداشت یاد و خاطر شهید سردار سلیمانی است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی به برنامه های مرتبط با سردار دل ها در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در فضای مجازی پخش ویدئوخاطره و ویدئوشعرهایی در دستور کار حوزه هنری استان قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه کتاب «نشانی از قهرمان بی نشان» در خوسف رونمایی می شود، گفت: به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مقرر شده است که شب خاطره در دُرح شهرستان سربیشه برگزار شود.

 

کریمیان با اشاره به اجرای گروه های نمایشی اظهار داشت: در این راستا سه نمایش خیابانی و بچه های مسجد در شهرستان بیرجند، یک کار صحنه ای و یک کار بچه های مسجد در سرایان و یک نمایش خیابانی در نهبندان، حاجی آباد و طبس و خوسف برگزار خواهد شد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزش مقدماتی بازیگری و تئاتر، کارگاه آموزش بازیگری بچه های مسجد و کارگاه نمایشنامه نویسی و پویش سردار دلها از دیگر برنامه های حوزه هنری خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی است.

 

 

کد خبر 1132839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha