صلح و سازش دو طایفه زنگی زهی و شه کرم زهی در زاهدان

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد ملی صبر در استان سیستان و بلوچستان، اختلاف ۲۰ ساله دو طایفه در زاهدان به سازش ختم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، بر اثر وقوع دو فقره قتل، اختلاف و درگیری بین دو طایفه زنگی زهی و شه کرم زهی شدت می‌گیرد به گونه ای که طرفین  به فکر انتقام جویی شخصی بودند.

پس از گذشت 20 سال از این اختلاف و درگیری تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 20 زاهدان مستقر در مسجد مکی برای حل و فصل این اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین دو طایفه آغاز می شود.

پس از رایزنی های مختلف و هماهنگی های فراوان بین طرفین طایفه، جلسه صلح و سازش با حضور مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان برگزار می شود که پس از صحبت های فراوان در زمینه نتایج مثبت گذشت و ایجاد سازش در جامعه، طرفین به سازش رضایت دادند و عقد اخوت و برادری بین آنها برقرار شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند گفت: امروز توسعه استان در گرو امنیت است امنیت نیز با همدلی، صلح، دوستی و برادری به دست می آید.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی با تاکید بر اینکه قانون و قانون مداری باید محور تمام امور باشد گفت: اگر شخصی در طایفه مرتکب جرم و خطایی می شود نباید اقدام متقابل انجام داد بلکه باید از مسیر قانونی برای رسیدن به حق اقدام کرد زیرا نتیجه انتقام جویی های شخصی خسارات های جبران ناپذیری است.

وی در ادامه به نقش بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان و علما در این زمینه اشاره کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیتی عظیم در حوزه صلح و سازش است که باید بزرگان و معتمدان بیش از پیش در راستای نهادینه سازی این فرهنگ غنی اقدام کنند.

 

 

 

کد خبر 1133324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha