خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان

مجتبی رئیسی گفت: در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب، خسارتی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مجتبی رئیسی» با اشاره به آخرین وضعیت جاده های جنوب کرمان، گفت: عملیات بازگشایی۳ مسیر قلعه گنج - فنوج، قلعه گنج - جاسک و رودبار - زهکلوت در جنوب استان کرمان توسط عوامل راهداری انجام شده و هم اکنون تردد در این محورها به حالت عادی بازگشته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب، خسارتی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان وارد شد.

وی ابراز کرد: در این سیلاب حجم زیادی از راه های روستایی، پل ها و ابنیه فنی در محورهای اصلی و بین شهرستانی دچار خسارت شده اند که با توجه به گستردگی منطقه همچنان کارشناسان در حال جمع آوری اطلاعات و مشاهدات میدانی هستند.

رئیسی به آخرین وضعیت محورهای جنوب کرمان اشاره کرد و یادآور شد: کلیه محورهای اصلی جنوب کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از ادامه روند فعالیت های ماشین آلات راهداری در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به حجم بارش ها که بیش از بارش یک سال آبی بوده است از فردا صبح کار تیغ زنی و مرمت اولیه راه های روستایی در جنوب کرمان آغاز می شود.

وی تامین به موقع اعتبارات برای ساخت و احداث پل ها و ابنیه خسارت دیده در مناطق سیل زده را ضروری دانست و تاکید کرد: اقدامات اولیه برای ایجاد عبور و مرور ایمن خودروها در مناطق سیل زده انجام شده است و با حمل لوله و ایجاد پل های موقت لوله ای مسیرهای آسیب دیده مرمت موقت شده است که بایستی با توجه به بارش های پیش رو اقدامات اساسی برای احداث پلها و ابنیه جدید انجام شود.

کد خبر 1134462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha