کانون‌های مساجد زنجان در سوگ بانوی عصمت و طهارت حضرت زهرا(س)

به مناسبت سالروز شهادت بانوی عصمت و طهارت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری و سوگواری با همراهی کاروان عزای یاس نبوی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مساجد استان زنجان از ایام فاطمیه توسط بچه های مسجد سیاه پوش شده و مراسم عزاداری و سوگواری در فاطمیه اول و دوم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در روز پنج شنبه 16 دی ماه مراسم عزاداری با حضور جمعی از مادحین اهل بیت عصمت و طهارت در مساجد زنجان اجرا خواهد شد.

به همین منظور در مسجد امام رضا(ع) اسلام آباد مراسمی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء برپا خواهد شد.

 

در مسجد چهارده معصوم قمچقای کانون طلایه داران نور نیز مراسمی برای گرامیداشت سردار سلیمانی و فاطمیه با حضور جمعی از بچه های مسجد برپا شد.

 

در کانون فرهنگی و هنری آل یاسین روستای پایین کوه زنجان نیز برنامه ای شامل سخنرانی، دعای معراج و اجرای سرود در مدح دخت نبی اکرم(س) برگزار شد.

به همین مناسبت ویژه مراسم شهادت حضرت زهرا (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام سعید احمدی و با حضور مادحین اهل بیت عصمت و طهارت حاج علیرضا حاجیلو و کربلایی محسن نصیری در مسجد النبی(ص) زنجان برگزار می شود.

 

همچنین سوگواره یاس نبوی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم شهرستان زنجان، در بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) شهر سجاس، شهرستان خدابنده، امامزاده زیدالکبیر و امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان ابهر و در شهرستان طارم نیز در امامزادگان هاشم و عوف علیه اسلام شهر آببر برگزار می‌شود.

راه اندازی کاروان عزای سوگواران یاس نبوی، استفاده از ظرفیت مبلغین اعزامی، اجرای طرح تبرکات فاطمی و کمک‌های مومنانه و دستگیری از نیازمندان و توزیع سبد غذایی و انجام قربانی و اطعام با استفاده از درآمد موقوفات با نیت عزاداری و اطعام از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در مساجد زنجان است.

کد خبر 1134590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha