لزوم تغییر نگاه در تخصیص بودجه فرهنگ/ برنامه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند

مصطفی پور با بیان اینکه از حوزه فرهنگی غافل هستیم و آسیب‌های موجود منشا فرهنگی دارد گفت: متاسفانه در گیلان پیوست فرهنگی در برنامه ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی پور» امروز ( چهارشنبه، ۱۵ دی ) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت ، زنان و خانواده گیلان اظهار کرد: متاسفانه آمار و ارقام در زمینه آسیب‌های اجتماعی و کاهش جمعیت بسیار نامطلوب است.‌

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه این داده‌ها زیبنده گیلان نیست گفت: علل و عوامل این وضعیت با کارشناسی و مطالعه درست مورد شناسایی و بررسی قرار گیرد.

 

مصطفی پور اذعان کرد: متاسفانه وضعیت گیلان در انواع آسیب های اجتماعی مطلوب نیست.

 

وی در ادامه به قوانین و مقررات اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از قوانین و مقررات کارکردهای بومی و محلی ندارد و در گیلان باید پایش جدیدی با رویکرد بومی و محلی انجام شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه آموزش مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: موضوعات به وجود آمده بایستی کنترل و از پیشرفت آن جلوگیری شود، برخی آسیب‌ها فرهنگی است و ریشه اقتصادی ندارد.

 

وی ادامه داد: از حوزه فرهنگی غافل هستیم و آسیب‌هایی که مشاهده می‌کنیم، منشا فرهنگی دارد.‌

 

مصطفی‌پور با تاکید بر اینکه در همه استان‌ها معضل اقتصادی وجود دارد اما اینگونه شاهد بحران جمعیت و آسیب‌های اجتماعی نیستند افزود: به جایگاه مادران خانه‌دار و افزایش فرزندآوری در گیلان بیش از پیش توجه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نگاه خوب به مادران خانه دار شود اظهار داشت: در این راستا بایستی فرهنگ‌سازی شده و بسترسازی مناسب صورت گیرد.‌

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: متاسفانه در گیلان پیوست فرهنگی در برنامه‌ها وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: نگاه ایرانی- اسلامی در جامعه با آموزش و فرهنگ‌سازی پررنگ تر شود و به احیا فرهنگ‌های بومی و محلی پرداخته شود تا به سنت‌های خود برگردیم.

 

مصطفی پور با تاکید بر اینکه نیازمند نگاه اجتماعی و فرهنگی در تخصیص بودجه هستیم تصریح کرد: اگر فرهنگ‌سازی نشود در بسیاری از موضوعات عقب مانده و دچار خسران‌های بسیار می‌شویم.

کد خبر 1134719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha