تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی در شهرکرد رونمایی شد

تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز چهارشنبه ۱۵ دی به مناسبت دومین سالگرد شهادت این سردار بزرگ اسلام با حضور جمعی از مسئولان در شهرکرد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» امروز (چهارشنبه ۱۵ دی) در آیین رونمایی از تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی که در میدان قمر بنی‌هاشم (ع) شهرکرد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب و بزرگداشت مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک جریان و مکتب بود و الگوگیری از این مکتب می تواند ما را به اهداف والای نظام اسلامی هدایت کند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مکتب سردار سلیمانی تجلی مکتب عاشورا است، تصریح کرد: دشمن هیچگاه نتوانست مکتب عاشورا را خاموش کند و هرگز نمی تواند بین مردم و مکتب سلیمانی جدایی بیندازد و امروز این مکتب الگوی والایی برای همه انسان‌های آزادیخواه است از همین رو باید تا می‌توان در حفظ و تداوم آن تلاش کرد.

 

وی، تداوم راه شهید سلیمانی را یک وظیفه مهم دانست و گفت: باید تا می‌توان در الگوسازی از سردار سلیمانی و انتقال آن به نسل جوان تلاش کرد.

 

حیدری، اخلاص را از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: فداکاری، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و مردمی بودن از دیگر این ویژگی‌هاست که سبب شد شهید سلیمانی به یک مکتب تبدیل شود.

 

بر اساس این گزارش در ادامه سردار «علی‌محمد اکبری» نیز در این آیین با قدردانی از اقدام شهرداری در ساخت و نصب تندیس سردار سلیمانی اظهار داشت: برای تداوم راه و مکتب سردار سلمانی به برنامه‌ها و اقدامات ارزشی نیاز داریم.

 

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری افزود: مکتب سلیمانی دارای چهار رکن اساسی ولایتمداری، اخلاص، مقابله با دشمن و کمک کردن به محرومین است که می‌طلبد این چهار رکن اساسی را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «محمدتقی جاپلقی» نیز در این آیین افزود: برای ساخت این تندیس که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی است ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

شهردار شهرکرد افزود: برای ساخت تندیس سردار سلیمانی به طول ۶ متر چهار ماه وقت گذاشته شده و با جانمایی در ورودی شرقی استان امید می رود بتوان در حفظ یاد و خاطره سردار گام مهمی برداشته شده باشد.

 

کد خبر 1134914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha