ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه بشری، رسالت مهم شیعیان و محبان است

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه بشری، از جمله مهم ترین رسالت های شیعیان و محبان حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین بهاء الدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ایام شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه(س) گفت: به کوری چشم دشمنان اهل بیت(ع)، همچون ایام محرم و صفر، سال به سال بر عظمت و شکوه مجالس عزای فاطمیه افزوده می شود، کما این که در دو سال اخیر نیز با وجود وضعیت کرونایی از این شکوه و عظمت به هیچ وجه کاسته نشده است.

 

وی افزود: از هر زاویه ای که به سیره و سبک زندگی صدیقه کبری(س) نگاهی بیندازیم، ایشان بهترین و کامل ترین الگو نه تنها برای زنان بلکه همه مردان جامعه به شمار می روند و مهم این است که بتوانیم به زبان امروزی و با استفاده صحیح و هوشمندانه از ابزار هنر و رسانه، الگو بودن سبک زندگی حضرت را به درستی برای عامه مردم و به ویژه نسل جوان نشان دهیم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین گفت: حضرت زهرا(س) از چنان جایگاه رفیعی بهره مند است که اهل بیت(ع) به صراحت بیان فرموده اند که ما حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان فاطمه(س)، حجت خدا بر ماست.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تعظیم شعائر مذهبی و از جمله محافل سوگواری اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: مهم تر از اقامه عزا این است که ما در راستای ترویج فرهنگ و سبک زندگی فاطمی نهایت تلاش خود را به خرج دهیم، چرا که دشمن علاوه بر اقامه عزای حضرات معصومین(ع) از نشر فرهنگ و پیام مکتب آن ها می هراسد.

 

وی همچنین بیان داشت: بر این اساس یکی از مهم ترین وظایف همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) و به خصوص ارادتمندان حضرت زهرا(س) این است که در راستای ترویج این مکتب و دستگاه بکوشند و در این میان همان طور که عرض کردم از ابزار هنر و رسانه به درستی و هوشمندانه استفاده کنند.

کد خبر 1135116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha