نام تمام افتخار آفرینان جامعه پزشکی زنده و پاینده خواهد بود

دارابی گفت:نام و یاد تمامی افتخارآفرینان جامعه تا ابد زنده و پاینده خواهد بود و معتقدیم که اگر شهید سلیمانی الگوی نسل انقلابی است شهید اسماعیلی هم الگوی نسل دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا دارابی» امروز(۲۳ دی) در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شهید مدافع سلامت، «محمد اسماعیلی» اظهار کرد: شهیدان خوارزمی و اسماعیلی درس اخلاق، متانت و از خودگذشتگی را به شاگردان خود آموختند، شهید خوارزمی استادم و شهید اسماعیلی همکلاسی‌ام بود و هر دو عزیز در عرصه طبابت در راه درمان کودکان با تمام توان تلاش کردند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شهید اسماعیلی سختی‌های بسیار زیادی در زادگاهش روستای فخرآباد فردوس کشید و در زمانی که در آن مکان زلزله آمده بود روزهای بسیارسختی را تجربه کرد و با حداقل‌‌ها ساخت.

 

وی با بیان اینکه شهید روستازاده با امکانات حداقلی با کسب رتبه ۵۶ کنکور سراسری در دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد، خاطرنشان کرد: دکتر اسماعیلی پس از اتمام دوره عمومی در رشته اطفال مشغول به تحصیل شد و پس از فارغ‌التحصیلی هم تا آخرین نفس به مردم خدمت کرد و در تمام این سختی‌ها همسر فداکارش یار و همراه او بود.

 

دارابی با ذکر این نکته که اخلاق، منش، رفتار و کردار دکتر اسماعیلی هیچگاه از یادها پاک نمی‌شود، تاکید کرد: نام و یاد تمامی افتخارآفرینان جامعه تا ابد زنده و پاینده خواهد بود و معتقدیم که اگر شهید سلیمانی الگوی نسل انقلابی است شهید اسماعیلی هم الگوی نسل دانشگاهی است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: امیدواریم که ادامه دهنده خوبی در راه پرافتخار تمامی شهدای مدافع سلامت از جمله شهیدان خوارزمی و اسماعیلی باشیم و همانند آنها نامی نیک از خود به یادگار بگذاریم.

 

«علی قاسمی» هم در این مراسم اظهار کرد: شهید اسماعیلی جهادگر عرصه طبابت در راه درمان کودکان بود و سبک بی‌بدیلی در درمان بیماران داشت و همواره مسائل را بسیار ساده آموزش می‌داد و شروع صحبت‌هایش با موضوع فیزیوپاتولوژی بود.

 

رئیس بیمارستان دکتر شیخ افزود: استاد اسماعیلی برخورد بسیارخوبی با بیماران، همراهیان، همکاران و شاگردان خود داشت، شهید بزرگواری که همواره گشاده‌رو بود، هیچگاه صدای این استاد شهید در ناملایمات بلند نشد و آرامشی که در بیمارستان دکتر شیخ موجود است را مدیون عزیزانی همچون شهید اسماعیلی هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه شهید اسماعیلی عمر پربرکت خود را صرف خدمت به بیماران کرد و خستگی هیچگاه برایش معنا نداشت، گفت: استاد اسماعیلی تلاش بسیار جهت آموزشی کردن بیمارستان دکتر شیخ کرد و اولین استاد فوق تخصص نفرولوژی بود و همین بخش را در این بیمارستان که جزو نخستین مراکز درمانی آموزشی مشهد است دایر کرد.

 

قاسمی تاکید کرد: یک سال است که دلتنگ استاد اسماعیلی هستیم و فراغش داغ بزرگی را نه تنها بر خانواده‌اش، بلکه بر همکاران، شاگردان و بیمارانش تحمیل کرده و جای خالی‌‌اش تا ابد حفظ می‌شود، امیدوارم که آرامش ابدی بر روح پاک شهید اسماعیلی حکم‌فرما باشد و به تمامی کسانی در داغ این استاد فرهیخته سوگوار هستند، به‌ویژه خانواده معززش صبر و شکیبایی عطا فرماید.

کد خبر 1137308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha