دشمنان نظام و انقلاب حیات جبهه مقاومت را هدف قرار داده اند/مادران و همسران شهدا سرباز گمنام ادامه دهند راه شهدا هستند

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از ابزارهای مختلف حیات جریان مقاومت را هدف قرار می دهند، گفت: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۴ دی) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و سوم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که اوضاع این جهان ناپایدار، همچنان ادامه می یابد و زمانها پشت سر هم، سپری می شود و رستاخیز نزدیک می گردد، در این هنگام آنها (انسانها را از شکاف قبرها و آشیانه های پرندگان و لانه های درندگان و میدان های هلاکت خارج می سازند و با شتاب به سوی فرمان و دادگاه پروردگار حرکت می کنند، در حالی که گردن کشیده اند و نگران سرنوشت خویشند و هنگامی که در دادگاه الهی حضور می یابند) به صورت گروههای خاموش، صف به صف ایستاده، به گونه ای که چشم به خوبی آنها را می بیند و صدای دعوت کننده (الهی) به آنها می رسد، لباس نیاز و مسکنت و تسلیم و خضوع، بر تن پوشیده اند. راه های چاره بسته شده و امید و آرزو قطع گردیده است، قلبها از کار افتاده و نفسها در سینه حبس شده و صداها بسیار ضعیف و کوتاه است، عرق، لجام بر دهانها زده و وحشتی عظیم، همه را فراگرفته است. گوشها از صدای رعدآسای دعوت کننده به سوی حسابرسی پروردگار، به لرزه درآید و همه باید نتیجه اعمال خود را دریابند، مجازات و کیفر الهی، یا نعمت و ثواب را.

 

حجت الاسام « شهاب الدین میهن پرست» در ادامه تصریح کرد: با مطالعه تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و تقابل دائمی ایران انقلابی و استکبار به سرکردگی آمریکا به فهرستی مطول از اشتباهات محاسباتی آمریکا و شکست های راهبردی او برمی خوریم.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۱۹ دی ماه فهرستی از محاسبات غلط آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی را مطرح کرده و فرمودند: «دستگاه محاسباتی دشمن حقا و انصافا غافل و خراب است، نمی توانند حقایق مربوط به جمهوری اسلامی را آنچنان که هست دریابند، وقتی محاسبه وضعیت موجود غلط بود، تصمیم ها هم غلط خواهد بود، تصمیم غلط هم موجب می شود که ناکام بمانند که تا حالا مانده اند و از این به بعد نیز انشاالله ناکام خواهند ماند.»

 

امام جمهعه چوار بیان کرد: در این دستگاه محاسباتی ظاهرا عظیم و دقیق، جایی برای فاکتورهای معنوی وجود ندارد، عواملی همچون ایمان، توکل، امداد غیبی و.... جایی در این دستگاه ندارند و اساسا در محاسبات دشمن نمی گنجند، نشناختن ملت بزرگ و انقلابی ایران، دلیل دوم در چرایی اشتباهات مکرر دشمن است، میلیون ها جوان ایرانی در مراسمات معنوی مثل اعتکاف و عزاداری محرم و راهپیمایی اربعین و ... شرکت می کنند اما دستگاه محاسباتی دشمن اینها را نمی بیند، یا می بیند و به حساب نمی آورد.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: ترفندهای نظام سلطه برای در هم شکستن جبهه مقاومت نظام سلطه برای حذف مقاومت که به صورت یک جریان فراینده، در حال گسترس در منطقه و حتی فراتر از آن است، ابزارها و ترفندهای مختلفی از جمله نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و فضای مجازی، علمی و صنعتی به کار بسته است.

 

وی تصریح کرد: ترور رهبران سیاسی و فرماندهان مقاومت و حتی شخصیت های علمی مقاومت، از دیگر ابزارهایی است که در حوزه قدرت سخت تعریف می شود، در این ارتباط تنها در ایران بیش از ۱۷ هزار ترور به وسيله مزدوران داخلی مانند سازمان مجاهدین خلق(گروهک نفاق) انجام گرفته است.

 

امام جمعه چوار گفت: تحریم های اقتصادی نیر از مهم ترین راهکارهای فشار اقتصادی است، تحريم شرکت ها، مسئولان و تبادلات جاری کشورهای محور مقاومت و همچنین کشورهایی که با جریان مقاومت مبادلات اقتصادی دارند، از ابزارهای فشاری است که گلوگاه های تنفس و حیات جریان مقاومت را هدف قرار می دهد، جلوگیری از ورود مواد و وسایل آزمایشگاهی و دستگاه های فنی و حتی تحریم شخصیت های علمی و صنعتی نیز در این راستا تعریف می شود.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: نگاه ایران به محور مقاومت برخاسته از این باور است که منافع ملی در جهان امروز در مرزهای جغرافیایی نمی تواند محصور شود بلکه منافع و امنیت را باید در چارچوب همبستگی جهان اسلام جستجو کرد.

 

وی در بخش دیرگی از سخنان خود با اشاره به ۱۳ جمادی الثانی، سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: علامه فرهیخته علم رجال، مرحوم مامقانی می گوید: «ایمان قوی و باور راسخ آن حضرت از این ماجرا به خوبی استفاده می شود که هر بار بشير خبر شهادت یکی از چهار پسرش را او می داد، او می فرمود: فرزندانم و هر که زیر آسمان است، همه فدای حسین(ع) باد».

 

امام جمعه چوار یادآور شد: از ویژگی های بسیار مهم حضرت ام البنین(س)، توجه به زمان و مسائل  مربوط به آن است، وی پس از واقعه عاشورا از مرثبه خوانی و نوحه سرابی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلائیان را به گوش نسل های آینده برساند.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده اند، این عزیزان همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نبمه روشن آن ها شهدا بودند. در ارزش گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفا جایگاه شهدا را می توان برای آنها قائل شد.

کد خبر 1137425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha