توصیه‌های ذاکران اهل بیت(ع) برای رونق مساجد در مناسبت‌ها و دیگر ایام سال

داشتن رویکرد اخلاقی در فعالیت‌ها، میدان دادن به جوانان در مدیریت امور مساجد توجه به مباحث اخلاقی و شرعی در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها نکاتی است که ذاکران اهل بیت(ع) نسبت به رعایت آنها در برنامه‌های مناسبتی مساجد تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در گفتگو با ذاکران اهل بیت(ع) راه های رونق مجالس مسجدی در مناسبت های مذهبی را بررسی کرده ایم که در ادامه می آید:

 

«احمد شربیانی» با بیان اینکه الحمدالله مناسبت های مذهبی در ایام کرونا هم با رونق و حضور جوانان در مساجد برگزار شده است، گفت:‌ ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد باید در همه مناسبت ها و در تمام امور مسجد از ظرفیت جوانان استفاده کنند. جوانان پرنشاط و باانگیزه قطعا می توانند از طریق همکاری با جوانان سایر مساجد شبکه ای گسترده از خدمات مسجدی تشکیل دهند.

 

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: جوان پر از انرژی است و از این مسجد به آن مسجد می رود و می تواند اتفاقات زیبای یک مسجد را در مسجد دیگر پیاده کند. الحمدالله این رویکرد در مساجد وجود دارد ولی باید بیشتر شود. حضور فعال جوانان در مساجد بسیار ما را به آینده انقلاب و کشور امیدوار می کند.

 

«یدالله بهتاش» نیز تاکید کرد: خوب است برنامه های مناسبتی در مساجد ماهیت اخلاقی داشته باشند بنابراین بهتر است علمای ربانی به صورت هفتگی در مساجد درس اخلاق برگزار کنند.

 

این ذاکر اهل بیت(ع) تصریح کرد: افزایش برخی از معضلات فرهنگی در جامعه به دلیل عدم بیان معارف اخلاقی در مساجد و هیئت های مذهبی است. این آفت است که مجالس در این مراکز صرفا به سخنرانی و مداحی محدود شود بلکه باید هم احکام شرعی گفته شود و هم ماهیت اخلاقی داشته باشد.

 

جوانان در مراکز مدیریتی مساجد به کار گرفته شوند

«احمد چینی» نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدارهای سالیانه با مداحان و شاعران اهل بیت (ع) بر جوان گرایی در فضاهای دینی تاکید می کنند، گفت: الحمدالله مساجد در این زمینه پیشرو بوده اند هرچند کمتر شاهد حضور جوانان در مراکز مدیریت و اداره کننده مساجد هستیم. همه کارهای مساجد باید به جوانان سپرده شود آنگاه شاهد موفقیت روزافزون این خانه های خدا خواهیم بود.

 

این شاعر و ستایشگر اهل بیت (ع) افزود: توصیه مهم من به مسجد ها این است که همه باید با امام جماعت هماهنگ باشند و امام جماعت نیز از مشورت و راهنمایی همه نمازگزاران به صورت عموم و همه کارگزاران مسجد به صورت اخص استفاده کند. مشورت با جوانان نباید نادیده گرفته شود زیرا جوانان با دانشی که دارند می توانند موجب خلاقانه تر برگزار شدن برنامه ها در این خانه های خدا شوند.

 

«احمد زمانی» نیز تاکید کرد: مساجد همانطور که در ایام فاطمیه عالی عمل کردند باید این فضای ایجاد شده را با همکاری مستقیم جوانان در طول سال حفظ کنند. جوانان نشاط آور هستند و با انگیزه مضاعف خود را برای رضای خدا در خدمت مسجد قرار می دهند. این نیروها نباید هدر روند و در فضاهای آسیب دار خارج از مسجد، معطل مانند. با خوش رویی و حتی ارائه مشوق های مختلف باید مساجد را اولویت اول برای حضور جوانان قرار داد.

کد خبر 1137803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha