ایست و بازرسی سهل آباد نیازمند  رسیدگی و تجهیزات است

بیکی گفت: ایست و بازرسی سهل آباد باید متناسب با میزان مقابله با عرضه مواد مخدر و قاچاق کالا به آن پرداخته و تجهیز شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از نهبندان، «مجید بیکی» امروز (29 دی) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان اظهار کرد: موضوعات مرتبط با شورای مبارزه با مواد مخدر باید به شکل کاربردی و عملیاتی به آن پرداخته شود تا بتوانیم در حوزه آسیب های اجتماعی یک خروجی خوبی را انتظار داشته باشیم.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت طرح ها باید شناسایی و در راستای بهینه سازی آن اقدام شود، گفت: یکی از اشکالات آسیب های اجتماعی این است که یک متولی خاص برای آن تعیین نشده است و دستگاه های مختلف متولی آن هستند.

 

وی تصریح کرد: دستگاه های مختلف برای کاهش آسیب های اجتماعی باید تمهیدات لازم اندیشیده و برای آن اعتبار لازم در نظر بگیرید.

 

فرماندار نهبندان افزود: بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه ها در دستور کار است لذا این آموزشگاه ها باید به صورت هفتگی و ماهانه برنامه مدون در این حوزه داشته باشند.

 

بیکی با بیان اینکه شهر نهبندان، شوسف، خوانشرف و چاهداشی به دلیل جمعیت بالا، آسیب های اجتماعی بیشتری نیز در شهرستان دارند، گفت: برنامه‌های آموزشی برای این نقاط باید بیشتر باشد.

 

وی بر موضوع مقابله با خرده فروشان اشاره و تصریح کرد: برخود با این افراد باید تشدید و با جدیت دنبال شود؛ بیشتر مناطق آسیب پذیر شهر نهبندان بازدید شدند و لازم است اقدامات لازم در خصوص برخورد صورت گیرد.

 

وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی پرداختن به آسیب های اجتماعی بیشتر می شود، طرح جمع آوری معتادین متجاهر در نهبندان آغاز شده و باید برای مدیریت آنان در اسرع وقت برنامه ریزی کرد تا دوباره به اعتیاد بر نگردند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه معتادین متجاهر نهنبدان در سه نوبت جمع آوری شده اند، افزود: جمعی از افرادی که شناسایی شده اند تحویل کمپ و قرنطینه شدند و مابقی در دستور کار است که باید بازخورد این طرح ها به صورت مستند گرفته شود.

 

بیکی با اشاره به اینکه کمپ ترک اعتیاد نهبندان باید حمایت شود، ادامه داد: برای تامین نیازمندی های آن پیگیری هایی در دست انجام است.

 

وی تصریح کرد: بیشتر معتادین، مهارت لازم را برای اشتغال ندارند که باید برای حضور در یک اجتماعی شغلی آماده شوند که فنی و حرفه ای و اصناف برای آموزش و نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی با پرداخت تسهیلات آمادگی همکاری با این افراد را دارند تا شغلی راه اندازی کنند.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: معتادین یک شبه معتاد متجاهر نشده اند لذا برگشت آن ها هم یک شبه اتفاق نمی افتد و نیازمند پیگیری مستمر مسئولان است.

 

وی تصریح کرد: ایست و بازرسی سهل آباد باید متناسب با میزان اقدامات مقابله ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا به آن  پرداخته و تجهیز شود.

 

 

کد خبر 1139176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha